Kriza donela veći broj jefitnijih robnih marki

Zbog osiromašenja evropskih potrošača, proizvodjači sve češće lansiraju jeftinije robne marke nazvane „popularno pozicionirani proizvodi“.

Nova žrtva krize je potrošnja domaćinstava koja je u Francuskoj opala za 0,2 odsto u oktobru, prema podacima INSEE, francuskog zavoda za statistiku, a smanjeni su čak i izdaci za hranu i kozmetiku koji su najduže odolevali padu.

Osiromašenje potrošača, u Evropi, nije, međutim, iznenadilo velike brendove, piše francuski Paris Match. Već od 2009. poznate svetske kompanije izlaze na tržiste sa novim robnim markama, manje skupim od tradicionalnih.

Neke su u početku bile namenjene samo zemljama u razvoju, pre nego što su komercijalizovane u Evropi, objašnjava Iv Maren iz konsultantske kuće „Kurt Salmon“.

Ovi „popularno pozicionirani proizvodi“, prema marketinškoj terminologiji, omogućavaju proizvodjačima da ne degradiraju cenu i kvalitet glavnih marki, ističe Maren.

Tako je u 2009. na ultra konkurentnom tržištu pelena za bebe, kompanija P&G, svetska marka broj jedan u ovoj branši, zajedno sa Pampersom, lansirala 20 odsto jeftiniju marku Pampers simply dry.

Giganti iz agrobiznisa pokušavaju da se suprotstave posledicama opadanja kupovne moći i brojnim akcijama za potrošace, kaže Maren, dodajući da se, prema navodima predstavnika grupe Carrefour, francuskog lanca hipermarketa, neki proizvodi, kao što su pelene i deterdženti, ponekad prodaju po proizvodjačkim cenama.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE