Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kriza donela veći broj jefitnijih robnih marki

    Zbog osiromašenja evropskih potrošača, proizvodjači sve češće lansiraju jeftinije robne marke nazvane „popularno pozicionirani proizvodi“.

    Nova žrtva krize je potrošnja domaćinstava koja je u Francuskoj opala za 0,2 odsto u oktobru, prema podacima INSEE, francuskog zavoda za statistiku, a smanjeni su čak i izdaci za hranu i kozmetiku koji su najduže odolevali padu.

    Osiromašenje potrošača, u Evropi, nije, međutim, iznenadilo velike brendove, piše francuski Paris Match. Već od 2009. poznate svetske kompanije izlaze na tržiste sa novim robnim markama, manje skupim od tradicionalnih.

    Neke su u početku bile namenjene samo zemljama u razvoju, pre nego što su komercijalizovane u Evropi, objašnjava Iv Maren iz konsultantske kuće „Kurt Salmon“.

    Ovi „popularno pozicionirani proizvodi“, prema marketinškoj terminologiji, omogućavaju proizvodjačima da ne degradiraju cenu i kvalitet glavnih marki, ističe Maren.

    Tako je u 2009. na ultra konkurentnom tržištu pelena za bebe, kompanija P&G, svetska marka broj jedan u ovoj branši, zajedno sa Pampersom, lansirala 20 odsto jeftiniju marku Pampers simply dry.

    Giganti iz agrobiznisa pokušavaju da se suprotstave posledicama opadanja kupovne moći i brojnim akcijama za potrošace, kaže Maren, dodajući da se, prema navodima predstavnika grupe Carrefour, francuskog lanca hipermarketa, neki proizvodi, kao što su pelene i deterdženti, ponekad prodaju po proizvodjačkim cenama.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE