
Najbolji brišu plan B i kažu ‘izvini’
Izuzetno uspešni ljudi, bez obzira čime se bave, složiće se da nikada nemaju plan B šta god da rade. Izuzetno su vredni, umeju da prodaju i lako kažu „izvini“ ili „kriv sam“. Ali, to nije sve.
Džef Heden, poslovni savetnik i pisac izveo je osam zajedničkih stavova i taktika najuspešnijih ljudi današnjice. Imao je zadovoljstvo da sa njima sarađuje. Pre odela, kravate, skupog laptopa i atraktivne kancelarije i svega što ove poslovne ljude formalno predstavlja kao poslovne, oni u sebi imaju nešto mnogo važnije.
Plan B ne postoji. Izuzetno uspešni ljudi imaju samo jedan plan i na njemu rade. Kažu da tako bolje spavaju jer nikada ne razmišljaju o drugoj opciji za realizaciju svojih ciljeva. Dakle, potpuno su verni planu A čak i kada se desi „ono najgore“. I tada veruju da će uspeti da prevaziđu probleme i, što je najvažnije, da će mnogo naučiti iz grešaka.
Jednostavno, rade. Dobri ste ako radite. Mnogo ste bolji ako radite više. Ali, najbolji ste ako uložite sav svoj trud i rad. Bilo da vrhunski svirate klavir ili vodite kompaniju, mnogo ste vremena i rada uložili u uspeh. Nema prečica i uspeha preko noći. „Radite, sada i odmah“, kažu najuspešniji.
Rade još više. Ako ne želite da radite više i više, vaš vam cilj ne znači dovoljno ili je taj cilj lako ostvariv. Oba razloga nisu poznata najuspešnijima. Oni imaju spiskove i spiskove zadataka i obaveza koje treba uraditi, a za to je potrebno i vremena i mnogo rada i dan im je kratak.
Izbegavaju gužvu. Konvencionalne vrednosti i mudrosti su samo za prosečne. Izuzetno uspešni idu tamo gde drugi ne idu, rade što drugi ne rade. Razlog? Tu nema konkurencije i veća je šansa da se dođe do uspeha.
Počinju od kraja. Prosečan uspeh se bazira na prosečnim ciljevima. Najuspešniji žele da budu najbolji, najbrži, najveći, najjeftiniji… Šta god. Znaju kako žele da završe, znaju kakav im je kraj. Nikada sebi ne postavljaju „male“ ciljeve.
…i tu ne završavaju. Ako dođu do velikog cilja, već imaju spremne sledeće i velike. Najuspešniji ne trče samo jednu trku. I ako ste došli do cilja da zaradite 100 miliona evra, pokrenite humanitarnu organizaciju, držite predavanja, pišite o svojim iskustvima i pokrenite druge.
Oni prodaju. Džef Heden je sve svoje uspešne poznanike pitao:
„Koja veština mislite da vam je najviše pomogla da uspete?“
Rekli su:“ Sposobnost i talenat da prodamo!“.
Nije to klasična prodaja – dajete proizvod, dobijete novac. Prodaja je veština komuniciranja, sposobnost nositi se sa „NE“, negovati međuljudske odnose koji traju godinama. Kada verujete u svoju ideju, rad, kompaniju, onda vam ne treba ogroman ego i ne morate da prodajete. Jednostavno komunicirate.
Nikada nisu ponosni. Njihov rečnik je veoma bogat izrazima koji znače IZVINI, ŽAO MI JE, KRIV SAM, HVALA, TREBA MI POMOĆ, NISAM USPEO.
Priznaju greške. Imaju velike snove. Priznaju da svoj uspeh duguju i drugima. Zbijaju šale na svoj račun. Traže pomoć od drugih. Znaju da padnu i znaju da ustanu.
M.P.