Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Pomoć da ne traćite vreme

    Lepo je kad nemate rokove i svaki posao možete da privedete kraju opušteno i bez nervoze. Onda možete i da odugovlačite koliko vam volja. Ali, retki su sretnici čiji dnevni poslovni scenario ovako izgleda. Svi ostali imaju utisak da će se saviti do zemlje koliko im je obaveza i zadataka na leđima. A, po pravilu, sve treba završiti sad, odmah ili juče.

    Rešenje je da napravite „dogovor“ sa vremenom i organizacijom kako biste bili maksimalno produktivni, pa samim tim manje nervozni i večito u cajtnotu. Ne traćite vreme!

    Prvo, morate da konstatujete koje su to aktivnosti koje vas ometaju da se fokusirate i završite posao. To je uglavnom proveravanje email-a više nego svaki čas (kod nekih ovo je već prešlo u automatizam). Zatim, pretraživanje po internetu pod izgovorom „samo još ovo i ovo“, škrabanje namesto pisanja. Bitno je da prepoznate koji je vaš ometajući faktor i da ga svesno kontrolišete.

    Prekidanje. Odugovlačenje počinje sa mentalnom slikom da imate mnogo toga da uradite. Sa takvom slikom, ne mili vam se ni da počnete jer znate šta vas čeka. Za početak napravite plan rada u kome će postojati i stavke za odmor i pauzu. Biće vam lakše da se latite posla ukoliko znate da vas čeka mali, zasluženi odmor.

    Uklonite sve što vas ometa. Svaki čas proveravate telefon, sms poruke, email… Ovako, verovali ili ne, dnevno izgubite ceo sat ili više! Uključite sekretaricu i sedite da radite. Sve što vas ometa isključite. Što se bolje fokusirate i što pre počnete, pre ćete završiti posao.

    Organizujte radni sto. Može to biti i vaš kreativni nered, ali suština je da u svakom momentu znate gde vam se šta nalazi. Tražeći stvari po kancelariji gubite mnogo vremena i živaca.

    Obavezno poštujte plan rada. Ako nemate naviku da ga pravite, trebalo bi da je steknete jer je veoma korisna. Neverovatno je koliko se uštedi vremena i kolika je produktivnost kada se prati unapred napravljen raspored. Ovo je za svaku preporuku.

    „Hobotnica“ pristup. Raditi više poslova odjednom štedi vreme, a i utiče da se bolje fokusirate na sve što radite. Možete, recimo, paralelno spremati prezentaciju i štampati izveštaj za drugi već odrađen posao. Ovakve komplementarne zadatke bez problema svako može da radi simultano.
    M.P.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE