
Turisti moraju da promene ponašanje
Na Svetskom sajmu turizma u Londonu, Svetska turistička organizacija (UNWTO) najavila je kampanju kojom poziva turiste, čiji će broj ove godine dostići jednu milijardu, da glasaju za promene u ponašanju tokom putovanja, koje mogu doprineti pozitivnim promenama u celom svetu.
Slogan kampanje je „Jedna milijarda turista je jedna milijarda mogućnosti“, a generalni sekretar Svetske UNWTO Taleb Rifai je rekao na proteklom sajmu da „treba zamisliti razliku koju bi jedan turista mogao da napravi usvajanjem malih izmena u ponašnanju, kao što su – da koristi isti peškir više od jednog dana, da angažuje lokalnog vodiča i da kupuje lokalne proizvode“.
Kada se sve te radnje pomnože sa milijardu turista, to je milijardu mogućnosti za ekonomski rast, otvaranje novih radnih mesta i budućnost naše planete, istakao je Rifai.
Kampanja podrazumeva i glasanje za najkorisniju izmenu u ponašanju za opšte dobro, a sprovodi se na sajtu www.1billiontourist.unwto.org.
Svoju kulminaciju kampanja će dostići 13. decembra, proslavom u sedištu UNWTO u Madridu. Na taj, simbolično izabrani dan dolaska milijarditog turiste, biće objavljeno za koju su izmenu u ponašanju građani najviše glasali, saopšteno je iz te organizacije.