
Coca Cola zadržala poziciju najvrednije robne marke
Najvrednija robna marka na svetu i dalje je Coca-Cola, ali joj se ove godine velikim skokom približila američka kompanija Apple, zahvaljujući velikoj popularnosti pametnih telefona i tableta koje proizvodi.
Od evropskih brendova nijedan se nije probio među prvih deset, proizilazi iz godišnjeg istraživanja konsultantske agencije Interbrand. Coca-Cola prvo mjesto na listi drži još od 2000. godine, kada se započelo sa rangiranjem. Trenutno se vrednost te kompanije procenjuje na 77,839 milijardi dolara.
Vrednost Applea je u posednjih godinu dana povećana 129 odsto, što najveći rast od svih marki, i iznosi 76,568 milijardi dolara. Prošle godine je Apple bio na osmom mestu.
Prvih osam mesta zauzimaju kompanije iz Sjedinjenih Američkih Država. Iza Coca-Cole i Applea slede IBM, Google i Microsoft, General Electric (GE), McDonalds i Intel.
Najbolje pozicionirana neamerička marka je južnokorejski Samsung na devetom mestu, dok je na 10. mestu Toyota.
Od evropskih brendova, na najvišem mestu je Mercedes Benz, na 11. poziciji, a iza njega je još jedna marka automobila, BMW.
Među najvrednijim evropskim markama prethodnih godina je bila i Nokia, ali je prošle godine pretrpela oštar pad i ove godine se njena vrednost smanjila za 16 odsto i našla se na 19. mestu. Prvi put se na listi našla i jedna društvena mreža, pošto se na 69. mesto probio Facebook, sa vrednošću od 5,421 milijardi dolara.
Najbolje pozicionirana nova marka je Pampers na 34. mestu, a nove su na listi također i Prada i Master Card. Na listi je najviše brendova iz sektora prometa, ukupno 13, slede marke iz oblasti finansijskih usluga i robe široke potrošnje.
Pad vrednosti prošle godine je pretrpela četvrtina brendova na listi 100 najvrednijih. Najveći udar je pretrpio BlackBerry od 39 odsto.
Na listi dominiraju marke iz SAD-a, kojih je ukupno 56. Iz Evrope je 34, i to iz Nemačke, Francuske, Britanije, Švajcarske, Italije, Holandije, Švedske, Španije i Finske. Preostala mesta zauzimaju brendovi iz Japana, Koreje, Kanade i Meksika.