
Facebook briše lažne „lajkove“
Društvena mreža „Facebook“ počela je da briše lažne „lajkove“, koji na veštački način povećavaju popularnost određenih stranica, pokazuju rezultati nezavisnog istraživanja.
„Facebook“ je ranije priznao da 8,7 odsto njegovih korisnika nisu „stvarni“ i da je reč o nalozima koje su napravili pošiljaoci neželjene pošte, kako bi podigli rejting određenih stranica.
Ova situacija predstavlja problem za „Facebook“ u vreme kada mreža pokušava da proširi svoje marketinške usluge, preneo je BBC. Pitanje lažnih naloga i kupovine „followera“ i naklonosti na društvenim mrežama u svetu je postalo pravo takmičenje, a u povoju je i na našim prostorima.
Vrednost akcija ove društvene mreže oslabila je sa 38 dolara po izlasku na berzu na jučerašnjih 20,62 dolara.
Tehnološki veb sajt „Verge“ preneo je da su neke od najpopularnijih stranica na „Facebook-u“ odjednom doživele značajan pad broja posetilaca.
Na primer, stranica za internet igru „Texas holdem poker“, jedna od najposećenijih na mreži, juče je izgubila 96.317 „lajkova“, dok je prošlog meseca svakog dana dobijala u proseku po 20.000 novih.
Stranica pop pevačice Rijane izgubila je 28.275 „lajkova“, Eminem 15.420, a Lady Gaga 34.326 „lajkova“.
„Facebook“ nije želeo da potvrdi da je u toku čišćenje sistema, ali nije ponudio nijedno drugo objašnjenje za ovu pojavu.
Ranije ove godine, novinari BBC-ja napravili su virtuelnu kompaniju i privukli više od 1.600 „lajkova“ na „Facebook-u“, koristeći program za reklamiranje na toj mreži, iako firma nema nikakve proizvode, niti zanimljive sadržaje.
Detaljnijom istragom utvrđeno je da su ti „lajkovi“ došli iz zemalja poput Indije, Egipta, Indonezije i Filipina. Stručnjaci kažu da bi neka prava kompanija samo protraćila novac ako bi preko „Facebook“ sistema za reklamiranje privukla ovakve „lajkove“.