New Media Team

Tri lica Dositejeve 21

Maju Sretenović, Dejanu Babović i Selenu Orlić, spojila je pre pet godina legendarna beogradska PR adresa. Fast forward, ove tri koleginice i prijateljice upravljaju PR sektorom New Media Team-a, vodeći mandate brojnih renomiranih klijenata iz fintech, FMCG, entertainment i drugih industrija.U zajedničkom intervjuu otkrivaju šta spremaju na polju edukacije, zašto strategija počinje od brenda (a ne od kanala), kako „njuh za vest” pretvaraju u priču koja radi za brend i gde AI pomaže, a gde ne može da zameni čoveka.

Maja Sretenović,
Group Account Director

  • Pokrećete „Next Media Team”, strukturisani razvojni program koji mladima nudi brzu stazu od fakulteta do stvarnog agencijskog rada. Po čemu se ovaj program suštinski razlikuje od klasičnih studentskih praksi?

Ideja za „Next Media Team” je skroz praktična. Dolaze nam sjajni ljudi, pametni i motivisani, a posao menja pravila brže nego što to stigne do skripata. Zato nismo pravili još jednu praksu za posmatranje, već program koji stvarno liči na posao. Prvog dana nema ture po kancelariji, sednemo na brif i svako dobije jasnu ulogu. Predavaće ljudi sa ozbiljnim stažom, a 15 najtalentovanijih mladih ljudi prolaziće kroz PR, organizaciju događaja i kreiranje sadržaja, dobijajući uvid u to kako kampanja stvarno nastaje. Na kraju ne dobijaju pečat da su bili tu, već mini studiju slučaja sa konkretnim rezultatima za portfolio. Najuspešniji će dobiti priliku da se zaposle upravo u našoj agenciji, jednoj od vodećih u regionu. Rekla bih da je to za nas logičan nastavak ulaganja u obrazovanje i prenos znanja, od otvaranja The Merit School srednje škole do sistemskog mentorstva u agenciji.

Maja Sretenović

Maja Sretenović, Foto: Jelena Todorović

  • Nedavno ste preuzeli funkciju Group Account Directora. Koja su vam tri prioriteta u prvih sto dana i šta danas realno očekuju klijenti u ovako konkurentnom okruženju?

Prvih sto dana nisu tabela, nego ritam. Volim tabele, ali još više volim da sednem sa ljudima. Sto dana je malo više od četrnaest nedelja – dovoljno da postavimo jasna pravila, merimo ono što je važno i ispravimo kurs. U fokusu mi je moj tim, ali i vrednost koju isporučujemo i mir u procesu. Mali pomaci, svaki dan.

U ovoj konkurenciji klijenti traže pouzdan tim, brze i objašnjene odluke i rezultate koje je lako videti i meriti. Kvalitet se prepoznaje ponavljanjem, ne jednim odličnim danom. Danas radimo za više od 50 klijenata, uglavnom međunarodnih, i to je najbolji dokaz da razumemo različite industrije i njihove ciljeve. Moj zadatak u narednom periodu je jednostavan – da taj standard održim jasnim ritmom, otvorenom komunikacijom i doslednošću.

Selena Orlić,
Account Director

  • Kada preuzmete novog klijenta, odakle kreće razvoj strategije – od brenda, publike ili kanala? Šta je presudno da biste postavili temelje koji zaista funkcionišu u praksi?

Strategiju uvek gradimo od razumevanja brenda. Važno je da znamo kako se on predstavlja, ali i kako ga ljudi zaista doživljavaju. Prvi korak je uvid u percepciju i konkurenciju, a potom istraživanje emocionalnih i racionalnih vrednosti koje brend čine prepoznatljivim. Tek kada dobro postavimo osnove, možemo da oblikujemo strategiju koja je održiva. Kanali dolaze u narednoj instanci i oni su sredstvo da se priča brenda ispriča na pravi način i u pravom trenutku. Ključno je da sve što radimo bude utemeljeno na stvarnim uvidima, a ne pretpostavkama.

Selena Orlić

Selena Orlić, Foto: Jelena Todorović

  • U prvih 30 dana kampanje, šta je za vas najpouzdaniji signal da ste na pravom putu?

Ima ih nekoliko. Prvi pokazatelj je nagli porast aktivnosti konkurencije. Pojačana aktivnost konkurencije potvrđuje da smo pogodili ton i tajming. Drugi pokazatelj je kada se o kampanji govori i izvan kanala koje kontrolišemo, tj. kada dolazi do spontanog prenošenja poruke među publikom. Tada imamo potvrdu da se poruka „primila”. Takođe, za B2C industrije čest pokazatelj uspeha jesu reakcije korisnika društvenih mreža i pitanja klijenata.

  • Šta je pokazalo veći efekat poslednje godine – dugi storiteling ili kraći, češći formati?

„Njujork tajms” je 2009. godine pisao da čovek obradi 34 gigabajta informacija u jednom danu. Za samo petnaest godina, izloženost informacijama se udvostručila i poredi se sa odgledanih 16 filmova dnevno. Taj podatak govori da se u eri hiperprodukcije silovito borimo za pažnju. Zato je važno da budemo relevantni, autentični, ali i bliski čoveku. Da zastane, pojača ton, klikne, oseti emociju. U agenciji New Media Team stvaramo priče koje se prepričavaju ili, govoreći jezikom društvenih mreža, dele. Nekada su to kratke, a nekada duge forme, jer i jedna i druga imaju funkciju. Dugi storiteling postavlja temelj, a kratki formati diktiraju puls kampanje i drže relevantnost teme.

Dejana Babović,
Account Director

  • Kako svoj „njuh za vest” prevodite u priču o brendu koja ne zvuči kao reklama?

„Njuh za vest” je verovatno najveći kapital koji sam ponela iz novinarstva. Svoje poslednje godine u medijima provela sam kao urednik i voditelj Jutarnjeg programa i slobodno mogu da kažem da i dalje razmišljam kao neko kome svakog dana stiže ogroman broj najrazličitijih saopštenja, a odabere samo jedno od njih. Sada sam već 13 godina „sa druge strane saopštenja” i trudim se zajedno sa kolegama da to jedno odabrano bude upravo naše.

Dobra priča o brendu ne zvuči kao reklama, jer to i ne sme da bude. Ona mora da ima vrednost za onog ko je prima, da objašnjava, rešava problem i, što je najvažnije, mora da probudi emociju kod korisnika. Pronaći dobar ugao je uvek najveći izazov, a mi smo nedavno o malim kućnim aparatima pričali kao o superherojima koji ne nose plašt.

Dejana Babović

Dejana Babović, Foto: Jelena Todorović

  • Kako spremate sagovornike za medije? Koja pravila najviše dižu kvalitet izjave/intervjua?

Kao novinar, u studio sam ulazila uvek sa velikom željom da sagovorniku svojim poznavanjem materije obezbedim prijatnu atmosferu. I danas, kada svoje klijente pripremam za gostovanja i javne nastupe, pre svega želim da se oslobode pritiska. Niko ne mora da bude savršen govornik, ali mora da zna šta želi da poruči. Najvažnije je da zajedno dođemo do načina da budu prirodni, sigurni i razumljivi. Važno je da govore koncizno i iz svog ugla. Najveća greška je kada uče prezentaciju napamet. Ispričajte lično iskustvo, to je ono što vezuje publiku za vas.

  • Kod događaja uživo – gde se „lomi” uspeh? Da li je to scenario, ritam programa ili ono što uradite sa sadržajem posle događaja?

Bez lažne skromnosti, naša agencija je poznata po događajima o kojima se dugo priča, a za to su najzaslužnije naše kolege iz event tima. Za nas iz PR-a to je već pola uspeha u držanju pažnje koja je neophodna i kada se svetla na bini pogase. Savršen scenario i organizacija jesu ključni, ali prava vrednost dolazi kada sve što se desilo mi pretočimo u izjave, tekstove, dobar video i obezbedimo dodatnu pažnju. Događaj traje tačno onoliko koliko traje pažnja javnosti koju smo uspeli da obezbedimo. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: Jelena Todorović

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE