
TRI fraze koje treba izbegavati na poslu jer nam umanjuju kredibilitet
Kate Mason, doktor nauka i bivša svetska šampionka u debatovanju, zna da način na koji komunicirate može biti podjednako važan koliko i sama poruka. Mason, koja živi u Sidneju, u Australiji, provela je deset godina radeći u komunikacijama u kompanijama poput Google-a i YouTube-a pre nego što je postala izvršni kouč i 2017. godine osnovala svoju firmu za strateške komunikacije, Hedgehog + Fox.
Kroz rad kao komunikacioni kouč, Mason je primetila obrazac koji naziva „sindrom nametanja“: mnogi profesionalci, posebno žene, previše su svesni da ne žele da „smetaju“ ili da „bodu u oči“ na poslu, što često dovodi do toga da ostaju tihi i umanjuju sopstvene uspehe.
Ove navike samoponižavanja imaju „podmukao efekat na njihov rad i njihov profesionalni ugled“, kaže Mason.
„To vodi do potcenjivanja sebe i svog rada po tom principu“, nastavlja ona.
Cilj Mason u isticanju ovih obrazaca komunikacije nije da ukaže „na sve što radimo pogrešno“, već da ponudi resurse liderima, posebno ženama, koje žele da promene svoje komunikacione navike.
„To je više kao ljubazno priznanje: ovo je nešto što postoji, i ako vam ne koristi, možda želite malo da eksperimentišete“, kaže Mason.
Ona deli svoje glavne uvide u svojoj prvoj knjizi, Powerfully Likeable: A Woman’s Guide to Effective Communication, koja je objavljena ranije ovog meseca. Evo tri fraze koje Mason preporučuje da svi profesionalci izbegavaju na poslu, zajedno sa boljim alternativama:
19 citata uspešnih ljudi koji će vas naučiti sve što treba da znate o SAMOPOUZDANJU
„Treba mi samo sekund“
Ljudi koji koriste ovu frazu često deluju iz „veoma ljubaznog, emotivno svesnog impulsa“ kako bi pokazali poštovanje prema tuđem vremenu, objašnjava Mason. U stvarnosti, prefiksiranje razgovora sa „Samo će potrajati sekund“ može imati suprotan efekat.
Prvo, „postavili ste očekivanje kod druge osobe da će to biti vrlo brzo“, kaže Mason, ali „ništa zapravo ne traje sekund“. Davanje nerealnog vremenskog okvira može iritirati ili razočarati sagovornika, dodaje ona.
„Ta osoba, posle nekoliko minuta, već je malo iritirana jer misli: ‘Čekaj, ovo je trebalo da traje samo sekund.’“
Pored toga, fraza postavlja i očekivanje da je ono što imate da kažete minorno ili nevažno, što može umanjiti vašu stvarnu poruku. Bolji način da izrazite svoj zahtev je: „Planiram da odvojim sat vremena sledeće nedelje da razgovaramo o A, B i C. Javite mi da li vam to vreme odgovara.“
„Odjednom delujem kao da dolazim sa nečim ozbiljnim i vrednim, što opravdava naše vreme“, kaže Mason za CNBC.
„Nema veze ako ne možeš“
Ova fraza se često koristi da „omekša“ direktan zahtev, ali obično nije potpuno tačna.
„Često postoji hitna stvar“, kaže Mason. „Retko kada postavimo zahtev i zaista mislimo: ‘Videćemo ako nam se jave.’“
Kada kažete „Nema veze ako ne možeš“, šaljete poruku da je vaš zahtev niskog prioriteta, što može učiniti da se ne shvati ozbiljno.
Mason predlaže da precizirate svrhu i vremenski okvir vašeg zahteva. Na primer: „Bila bih zahvalna ako biste mogli da pošaljete vaše izmene do popodneva, jer je konačni nacrt predviđen za sutra.“
Kako Mason navodi u svojoj knjizi, psihološka studija iz 1970-ih pokazala je da ljudi češće ispune zahtev ako im se da razlog zašto je to važno.
„Nisam stručnjak, ali…“
Ova fraza odmah umanjuje vašu kredibilnost. Prefiksiranje stavom „Nisam stručnjak“ smanjuje vaš autoritet i šalje signal nesigurnosti: „Odmah smanjuje vaš status“, objašnjava Mason. Ljudi često umanjuju svoje uspehe kada se osećaju nesigurno, posebno ako se osećaju „izdvojenim“ u grupi.
Bilo da ste najmlađi u prostoriji ili novi u kompaniji, „bilo koja ta neravnoteža čini da budete hiper-svesni“, kaže Mason. Svesnost o svom mestu u profesionalnoj hijerarhiji nije nužno loša, ali umesto da umanjujete svoju vrednost, preporučuje da prihvatite jedinstvene kvalitete koje donosite.
„Niste zaposleni jer imate istu stručnost kao taj potpredsednik ili izvršni direktor. Zaposleni ste zbog svoje stručnosti.“
Oslanjanje na svoje snage može biti „zaista osnažujuće“, kaže Mason.
„Kada shvatite da je ovo razlog zbog kojeg ste zaposleni i vrednost koju možete doneti, to vam pomaže da se oslobodite velikog dela te anksioznosti vezane za hijerarhiju i status.“
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik/artursafronovvvv