
Spam ili strateški osmišljena komunikacija?
UX, CX, WX, DX i još mnogo drugih skraćenica danas povezujemo sa izgradnjom i unapređenjem odnosa sa potrošačima i korisnicima naših proizvoda i usluga. Ali pre svih ovih „X-ova”, dolazi onaj najvažniji, bez koga svi ostali ne bi ni postojali – EX, „employee experience”, tj. iskustvo zaposlenih.
Piše: Tijana Marković, menadžerka za interne komunikacije @ Galenika & member of topIC_Community
Kvalitetno iskustvo zaposlenih temelj je dobrih odnosa sa svim zainteresovanim stranama. Kada su zaposleni informisani, zadovoljni i angažovani, to se pozitivno odražava i na njihove međusobne odnose, kao i na odnose s potrošačima i partnerima. Važno je da razumemo da angažovanost i zadovoljstvo zaposlenih počinju od informisanosti i šire se na druge aspekte radnog okruženja.
MUST HAVE: Efikasan sistem komunikacije sa zaposlenima
Istraživanja jasno govore da smo u današnje vreme „preinformisani” – i u privatnom i u poslovnom životu. Izloženost nikad većem broju informacija utiče na naš život, jer nas neretko dovodi u situaciju da nešto važno propustimo, pošto ne možemo da obradimo toliku količinu informacija na svesnom nivou, a kao posledicu stvara anksioznost i povećanje stresa. Zbog toga je važno da kolege ne „bombardujemo” za njih irelevantnim informacijama i na poslu. Usled preopterećenja, često „ne vide drvo od šume” i propuštaju ključne informacije potrebne za rad.
Dakle, izostanak ključnih informacija za rad + svakodnevno spamovanje = stres, nezadovoljstvo i loš EX.
IK MANTRA: Prava poruka, pravim kanalom, pravim ljudima
Da li su nam svi zaposleni informisani? Imaju li sve informacije koje su im potrebne? Znaju li šta firma radi, koja je strategija za narednih 3‒5 godina? Da li svaki zaposleni razume važnost i svoju ulogu u kompaniji? Zna li šta rade ostali sektori?
Bez adekvatne informisanosti nema ni zadovoljstva ni angažovanosti. Uz izazove savremenog poslovanja, informisanje zaposlenih danas zahteva pažljivo osmišljenu strategiju komunikacije – kako u sadržaju tako i u kanalima koji se koriste.
Razvoj digitalnih komunikacija snažno je uticao na interne komunikacije. Nekadašnji pristup slanja istih informacija svima kroz sve kanale danas je spamovanje, zaposleni gube fokus sa onoga što je važno i stvara se utisak da su sve informacije bitne, što uzrokuje prezasićenost.
Da biste izbegli spam komunikaciju, posebno je važno obratiti pažnju na sledeće:
- Strategija sadržaja – osnova koja pomaže da odredite šta, kome, kako, kada i zašto poručujete. Jasan i koncizan sadržaj pre dopire do ljudi nego gomila teksta. Nije svejedno da li je poruka poslata u ponedeljak ujutru ili petkom u podne, kao ni da li je preneta imejlom, usmeno na sastanku, putem postera, videa ili neke druge forme.
- Segmentacija – nije svaka informacija za sve. Definišite ciljne podgrupe zaposlenih, a zatim segmentirajte informacije tako da ih dostavljate samo onima kojima je ta informacija od koristi.
- Pravi kanal – istražite efikasnost postojećih kanala i zadržite one kanale koje zaposleni vide kao efikasne. Takođe, nije svaki kanal za svaku vrstu informacije, napravite matricu koja radi za vas i vaše kolege.
U vremenu preopterećenosti informacijama, strateški osmišljena komunikacija – po sadržaju, kanalu i ciljnoj grupi – ključna je za efikasan rad i dobrobit zaposlenih. Prava poruka, upućena pravim ljudima na pravi način – više nije luksuz, već neophodnost.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Nebojša Babić