
Skoro polovina zaposlenih kaže da ih šef ne razume – evo kako to da popravite
Mnogi zaposleni osećaju se nepovezano sa svojim šefovima i menadžerima, što ozbiljno utiče na atmosferu na poslu i opštu motivaciju.
Prema istraživanju Workplace Perception Gap Survey koje je sprovela HR platforma The Predictive Index u aprilu 2025, čak 46% zaposlenih u SAD kaže da ih njihovi nadređeni samo „donekle“ ili „retko“ razumeju i uviđaju njihov doprinos na radnom mestu. Istraživanje je obuhvatilo 1.000 ispitanika iz različitih industrija, uzrasta i hijerarhijskih nivoa.
„Samo budi svoj“ je loš savet: Evo šta uspešni ljudi rade umesto toga
Gotovo polovina (44%) ispitanika tvrdi da su ostali bez povišica ili važnih zadataka jer su nadređeni pogrešno procenili njihove veštine ili navike. Još 48% njih kaže da im nadređeni redovno potcenjuju doprinos koji daju timu i firmi.
Tri ključne reči: jasnoća, ulaganje i povezanost
„Mislim da se sve svodi na tri stvari: jasnoću, ulaganje i povezanost“, kaže Dženifer Šilk, autorka, konsultantkinja za liderski razvoj i direktorka kompanije Summit Group Solutions, koja se bavi IT regrutacijom.

Foto; Freepik
Svaka nova generacija donosi drugačiji pogled na posao i nova očekivanja, pa je neretko teško da se šefovi i zaposleni razumeju „oči u oči“, kaže Šilk. A ako se ne uloži vreme u građenje profesionalnih odnosa, nedostajaće i poverenje i osećaj da vas neko zaista čuje i razume.
I zaposleni i menadžeri mogu da rade na jačanju međusobnog odnosa – evo konkretnih saveta.
Zaposleni: Ne ćutite, tražite savet, ne samo povratnu informaciju
Vaš šef ne može da čita misli. Ako osećate da vas ne razumeju, da vas previđaju ili imate neodgovorena pitanja – progovorite, poručuje Šilk.
Umesto da tražite klasičan „fidbek“, pokušajte da zamolite za savet. To daje autentičnije i korisnije odgovore, savetuje i poznati psiholog sa Vortona i bestseler autor Adam Grant. Na primer, ako imate utisak da vaš šef ne zna koliko se trudite, možete da kažete:
„Želim da budem siguran/na da radim na stvarima koje su vama najvažnije. Možete li mi reći šta mislite da bi trebalo da mi bude prioritet?“
Uspešni ljudi koriste ovu taktiku kako bi izbegli neiskrene pohvale ili demotivišuće kritike, jer nijedno od ta dva ne pomaže zaista, kaže Grant.
Menadžeri: Stvorite prijatnu atmosferu
Vođe postavljaju ton cele radne atmosfere i koristiće vam ako učinite sve da se vaši zaposleni osećaju prihvaćeno, kaže Šilk.
Predlaže kratke i jednostavne „aktivnosti povezivanja“: jutarnja kafa, brz kviz, zanimljiva pitanja pre sastanka, sve što može da vam pomogne da bolje upoznate tim i njihove radne stilove. U svojoj firmi, Šilk čak ni ne koristi titulu direktorke. Njeni zaposleni znaju ko je šef, ali ona ne želi da ih titula „CEO“ obeshrabri u otvorenoj i iskrenoj komunikaciji.
Domaća IT kompanija novopečenim tatama daje 20 dana plaćenog odsustva
„Ne želimo da ljudi pomisle: ‘Ne smem da pričam s direktorkom’“, kaže ona. „Ja sam samo osoba. Titule su važne prema spolja, ali unutar firme mogu da sednem i radim rame uz rame sa svakim članom tima.“
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife/K. J.
Foto: Freepik