Španskoj kompaniji FCC prioriteti tržišta Srbije, Hrvatske i Makedonije
Predstavnici jedne od najvećih španskih korporacija FCC, koja je odnedavno i vlasnik austrijske „Alpine“, u mesec dana dva puta su posetili Ministarstvo za infrastrukturu. Veoma su zainteresovani za poslove u Srbiji u kojima „Alpine“ već odavno učestvuje.
Iako su prisutni na svim većim tržištima u regionu, generalni direktor te korporacije Fransisko Kordoba Donado kaže da su kao prioritete odredili tri zemlje bivše Jugoslavije: Srbiju, Hrvatsku i Makedoniju. Oni su zainteresovani za to da rade po principu javno-privatnog partnerstva, što je pozdravljeno u Ministarstvu za infrastrukturu jer se naša zemlja pripremila upravo za takve projekte, donoseći zakone o javno-privatnom partnerstvu i o koncesijama.
U žiži interesovanja je izgradnja takozvanog Koridora 11, odnosno autoputa od Beograda prema južnom Jadranu. Španci su obećali da će posle analize projekta za oko dva meseca predložiti program realizacije tog posla, kao i način rukovođenja. Međutim, nije sve tako jednostavno i ne zavisi sve od potencijalnih koncesionara.
Mora da se pita i Vlada Srbije, ali i finansijeri, koji moraju da provere isplativost projekta. Baza za eventualni ugovor moraju biti naši propisi, koje u startu treba predočiti kandidatima za koncesiju da bi izbegli eventualne nesporazume, kakvi su postojali u dosadašnjoj praksi na pokušaju izgradnje severnog kraka Koridora 10 i autoputa od Beograda do Požege, piše novosadski Dnevnik.
U sklopu kompanije Španci imaju preduzeće koje radi samo u oblasti poslovno-privatnog partnerstva, kao i ekspertske timove koji su zaduženi da pronađu novac od banaka. Takav način poslovanja im omogućava dugoročan i kontinuiran razvoj partnerstva u nekoj zemlji. Iako je prisutna na mnogim svetskim tržištima, posebno u Austriji, Nemačkoj, Poljskoj, Švajcarskoj i Rumuniji, ta španska kompanija našla je dobre razloge da investira na Balkanu: ima u šta, a može i da nametne svoja pravila zbog velikog iskustva, kojim se mi ne možemo pohvaliti.