Porodica, putovanja, odmor

Roditeljima su potrebna dva i po dana da se oporave od odmora

Jedna anketa pokazuje da roditeljima u proseku treba dva i po dana da se oporave od haotičnog porodičnog odmora. Svaki treći roditelj kaže da mir traje manje od jednog sata kada porodica zajedno krene na put, bilo kolima, avionom ili drugim prevoznim sredstvom.

Ovo pokazuje anketa koju je sproveo Talker Research za potrebe kompanije Yoto, proizvođača audio-plejera za decu bez ekrana, a koja je obuhvatila 2.000 roditelja dece mlađe od 12 godina.

Kada su roditelje pitali koliko im dana treba da se oporave od stresa nakon tipičnog porodičnog putovanja, prosečan odgovor bio je 2,4 dana – toliko im je potrebno da se ponovo „osećaju kao svoji“.

Ekran kao „spas“

Suočeni sa usputnim slomovima, neki roditelji jednostavno odustanu – 26% priznaje da deci dopušta neograničeno vreme pred ekranima, pretvarajući zadnje sedište u digitalni rizort.

Uprkos privlačnosti ekrana, mnogi roditelji ipak pokušavaju da isključe decu iz digitalnog sveta – čak 70% smatra da je zabava bez ekrana važna, pri čemu su audio sadržaji, bojanke i porodične igre najpoželjniji saputnici.

Da bi izbegli haos, roditelji često pribegavaju kreativnosti – gotovo trećina (30%) priznaje da podmićuje decu slatkišima, dok 28% kupuje igračke tokom puta. Neki izmišljaju pesme (19%) ili smišljaju priče u hodu (16%) kako bi zadržali pažnju dece. I dok se mnogi još uvek oslanjaju na tablete i grickalice, sve više porodica otkriva nove alate koji mogu da animiraju decu bez preopterećenja.

Šezdeset i dva odsto roditelja koristi audio-plejere tokom putovanja – znak da muzika, pripovedanje i zvučni pejzaži postaju spas u zadnjem trenutku. Skoro polovina (43%) koristi muziku kao sredstvo za smirivanje.

Posledice stresa na odmoru

Stres koji roditelji trpe na odmoru ostavlja posledice – čak 11% priznaje da su se „sakrili u toalet“ samo da bi plakali ili udahnuli vazduh. Nije ni čudo što 71% roditelja kaže da im je posle odmora potreban – novi odmor.

„Porodična putovanja možda izgledaju savršeno na društvenim mrežama, ali stvarnost je često mnogo intenzivnija“, kaže Sara Nečez, direktorka kompanije Yoto za Severnu Ameriku. „Roditelji balansiraju između dečjih slomova, promena raspoloženja i pritiska da svaki trenutak bude čaroban – i često se vraćaju s odmora iscrpljeniji nego kad su krenuli. Ovo istraživanje pokazuje koliko truda, mašte i izdržljivosti roditeljstvo zahteva.“

Čak i najbolje isplanirani odmori imaju pukotine – iako 66% roditelja kreće na put sa jasnim planom, skoro polovina (49%) priznaje da nema pripremljeni „komplet za preživljavanje na putovanju“, pa improvizuju kad stvari krenu po zlu.

Otkrivena tačna godina u kojoj se pretvaramo u svoje roditelje: Prepoznajete li znake?

Pritisak da sve bude savršeno je stvaran – gotovo dve trećine (64%) roditelja oseća obavezu da svaki trenutak učini „posebnim“, iako 30% izveštava da njihova deca redovno dobijaju slomove tokom putovanja.

Možda je upravo taj raskorak između očekivanja i stvarnosti razlog što sve više roditelja traži alternativu ekranima. Tableti i užine imaju svoje mesto, ali alati poput audio-plejera postaju sve popularniji kao način da se deca zabave bez prevelike stimulacije. Čak i s najboljim namerama, roditelji priznaju da ne mogu sve da isplaniraju.

„Na kraju dana, nije poenta u savršenom planu – već u stvaranju uspomena, čak i neurednih“, dodaje Nečez. „Bilo da su to kikotanja na zadnjem sedištu ili mafini za doručak na aerodromu, upravo ti nesavršeni trenuci ostaju u sećanju porodice.“

Kako roditelji obezbeđuju mir

  • Podmićuju decu slatkišima ili grickalicama – 30%

  • Kupuju igračku tokom puta – 28%

  • Izmišljaju igre – 27%

  • Nose decu jer ne žele da hodaju – 26%

  • Dopuštaju neograničeno vreme pred ekranima – 26%

  • Obećavaju nagradu po povratku kući – 26%

  • Daju grickalice kao obrok (npr. pomfrit za doručak) – 25%

  • Izmišljaju pesmu – 19%

  • Izmišljaju priču – 16%

  • Prave se da idu u toalet kako bi se isplakali ili odmorili – 11%

  • Dopuštaju deci da nose pidžamu ili kostim u javnosti – 10%

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE