Mirjana Vaht

Preciznost u pokretu: MPC Properties i tehnički standardi modernog poslovanja

Dok se tržište poslovnih prostora prilagođava novim zakonitostima rada, uloga ljudi koji stoje iza njegovog svakodnevnog funkcionisanja postaje važnija nego ikada. Mirjana Vaht, Technical Operation Manager u kompaniji MPC Properties gradi karijeru u sektoru u kojem se preciznost, organizacija i sposobnost brzog prilagođavanja podrazumevaju. U intervjuu za naš portal govori o promenama koje oblikuju tržište poslovnih prostora – od tehnoloških inovacija i ESG standarda, do rastućih očekivanja zakupaca. Otkriva i šta se sve dešava iza scene kada jedna kompanija odluči da se preseli u novi prostor i zašto su tehnička podrška i ljudski pristup podjednako važni za uspeh svakog projekta.

  • Kako ocenjujete trenutno stanje tržišta poslovnih prostora i kakav je uticaj tih promena na Vaš svakodnevni rad?

Nestabilna politička i ekonomska situacija i globalne promene u načinu poslovanja svakako imaju uticaj na naše tržište na kom posluje veliki broj inostranih kompanija. Ne smemo zanemariti  i razvoj veštačke inteligencije koja zalazi u sve pore biznisa.. U kontekstu trenutnih tržišnih kretanja, veće kompanije prilagođavaju svoje strategije, deo njih smanjuje ili reorganizuje poslovni prostor, neke usmeravaju aktivnosti ka drugim tržištima, dok manje i srednje firme uglavnom zadržavaju postojeći obim poslovanja. Tehnološke kompanije sa fokusom na IT i veštačku inteligenciju beleže rast, što može dovesti do povećanih potreba za dodatnim radnim prostorom. Prilagođavanja su prisutna na svakodnevnom nivou, ali nema zaustavljanja. Rekla bih da je ovo zatišje pred buru koje će stvoriti neke nove poslovne segmente i tržišta. I pored svih turbulencija, u našoj zemlji imamo fokus na širenju poslovnih centara u Beogradu, ali i van prestonice, poput tržišta poslovnih prostora Novog Sada, na primer, koje zasigurno zahteva svoje mesto pod reflektorima sa novim projektima u razvoju kao što je projekat Elleven.

  • Šta konkretno preduzimate kada zakupac potpiše ugovor – kako izgleda prelazak iz komercijale u operativu?

Aktivnosti tehničkog tima office portfolija u našoj kompaniji počinju mnogo pre potpisanog ugovora a neretko se nastavljaju i nakon useljenja. Sa zakupcima uspostvljamo bliske kontakte kako bismo razumeli sve njihove potrebe i isporučili im poslovni prostor kakav su zamislili. Operativna faza počinje definisanjem jasnih primarnih zahteva zakupaca poput broja radnih mesta, sala za sastanke, pa i do broja utičnica po radnom mestu… Kada se definišu osnovni parametri sa strane zakupca, naš tim, svojim iskustvom i poznavanjem celokupnog sklopa poslovnog objekta, preuzima ulogu i formira kancelarije u kojima će naši zakupci sa uživanjem dolaziti na posao svaki dan. Dalji tok se nastavlja angažovanjem dugogodišnjih izvođača koji nas prate po svim standardima i zahtevima i isporučuju rezultate i poslovne prostore uvek van očekivanja zakupaca.

  • Koji su najčešći tehnički izazovi u fazi useljavanja i kako ih rešavate u saradnji sa izvođačima i zakupcima?

Najčešći tehnički izazovi u fazi useljavanja uključuju usklađivanje rokova završnih radova, prilagođavanje prostora specifičnim zahtevima zakupaca i pravovremenu dostupnost tehničke dokumentacije. Ove izazove rešavamo kroz redovnu komunikaciju i koordinaciju sa izvođačima i zakupcima, tehničke provere na terenu i fleksibilan pristup prilagođavanju rešenja u skladu sa mogućnostima objekta. Koliko god projekata završite u poslovnim objektima, sa svakim novim projektom ćete naučiti nešto novo. To je moj pristup poslu i zbog toga se trudim da svakom projektu, čak i kada je jednostavniji, posvetim dovoljno pažnje. Svaki zakupac je drugačiji, kako sa svojim poslovnim aktivnostima tako i sa svojim karakterom. Najbitnije je da svi u procesu žele da dođu do zajedničkog cilja i tada se sve prepreke rešavaju i svi zahtevi realizuju.

  • Primećujete li sve veću potrebu za pametnim rešenjima, zelenim standardima i tehničkim unapređenjima kod zakupaca?

Da, sve više primećujemo rastuću potrebu zakupaca za pametnim rešenjima, zelenim standardima i tehničkim unapređenjima. Tehnološki zahtevi koji su pre dve decenije bili retkost  poput centralizovanih sistema klimatizacije, automatizovanog upravljanja zgradom i energetski efikasnih instalacija, danas su standard. Zakupci sa inostranim iskustvom, ali i lokalni korisnici, sve češće očekuju visok nivo tehničke opremljenosti, održivosti i udobnosti. U tom kontekstu, digitalizacija, pametne tehnologije i ESG principi postaju sastavni deo razgovora već u ranim fazama pregovora. Ponosno možemo da istaknemo našu pionirsku ulogu u segmentu zelene gradnje i primeni ESG standarda.

S druge strane, najveći pomaci u smislu održivih rešenja često dolaze od samih investitora i developera poput MPC Properties, koji imaju kapacitet da ulažu u dugoročne tehničke i zelene standarde, kao što su energetski efikasne fasade, napredni BMS sistemi, sistemi za uštedu i implementacija međunarodnih zelenih sertifikata (npr. LEED, BREEAM). Ovakva unapređenja ne samo da podižu kvalitet objekta, već ga čine konkurentnijim i spremnim za buduće potrebe tržišta koje postaje sve svesnije važnosti održivog razvoja.

  • Koji deo posla smatrate najodgovornijim, ali i najnevidljivijim za krajnjeg korisnika – a koji čini razliku u kvalitetu usluge?

Jedan od najodgovornijih, ali istovremeno i najnevidljivijih aspekata našeg posla jeste koordinacija i upravljanje tehničkim i operativnim procesima „iza kulisa“. To podrazumeva planiranje i praćenje održavanja, kontrolu kvaliteta izvođenja radova, upravljanje dobavljačima, usklađivanje tehničkih sistema i preventivno delovanje kako bi se izbegli problemi pre nego što krajnji korisnik uopšte primeti da su mogući.

Upravo ta nevidljiva organizacija gde sve funkcioniše pouzdano, neprimetno i bez zastoja  čini ključnu razliku u kvalitetu usluge. Kada su svi sistemi optimizovani i kada korisnik ne mora da razmišlja o infrastrukturi, komforu ili sigurnosti prostora, tada znamo da je posao urađen kako treba. Komunikacija je, takođe, jedan od najizazovnijih aspekata posla, obuhvata opsežnu pisanu prepisku i pravno precizne ugovore koji zahtevaju vreme i pažnju obe strane. Ipak, lični pristup i jasno objašnjenje uživo često prave ključnu razliku, jer omogućavaju bolje razumevanje i vode ka uspešnoj realizaciji projekta i zadovoljstvu zakupca.

  • Šta Vas danas najviše pokreće u ovom poslu?

Najviše me pokreće dinamika posla i činjenica da svaki dan donosi nove izazove i prilike za unapređenje  bilo kroz tehnička rešenja, organizaciju timova ili kroz saradnju sa zakupcima. Poseban podsticaj predstavlja osećaj da kvalitetna tehnička podrška direktno utiče na korisničko iskustvo i dugoročni uspeh objekta.

  • Kako se razvijala Vaša karijera u sektoru komercijalnih nekretnina i šta smatrate ključnim iskustvom koje Vas je pripremilo za ovu poziciju?

Svoju karijeru započela sam prateći izgradnju savremenog poslovnog kompleksa i šoping centra u Beogradu, aktivno učestvujući u celokupnom procesu: od pribavljanja urbanističkih uslova i zakonskih dozvola, do tehničkog prijema i otvaranja objekata za krajnje korisnike. Reč je o dugim i složenim procesima koji su me naučili koliko je važno biti fleksibilan, snalažljiv i otvoren za pronalaženje rešenja u svakoj situaciji. Danas, sa deset godina iskustva u ovom poslu, i dalje sa istom motivacijom otkrivam nove aspekte profesije i radujem se mogućnosti da učestvujem u realizaciji brojnih budućih projekata.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife

Foto: MPC Properties

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE