Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Naši proizvodi i za trećinu jeftiniji u BiH i Crnoj Gori

    Pojedini naši proizvodi jeftiniji su na tržištima okolnih zemalja čak za trećinu nego u Srbiji. Proizvođači razliku u ceni pravdaju drugačijim tržišnim uslovima, dok ekonomisti smatraju da je osnovni uzrok viših cena kod nas manjak konkurencije.

    U odnosu na građane Crne Gore, prašak za veš „meriks“ plaćamo skuplje za 31,2 odsto, dok su čokolada „najlepše želje“ ili „eurokrem“ za više od 30 odsto jeftiniji u Republici Srpskoj nego u našim radnjama.

    Priča o srpskim proizvodima koji koštaju manje kod suseda nego kod nas traje godinama, iako logika govori da za to nema osnova. Stopa PDV-a u Republici Srpskoj ili Crnoj Gori jeste niža za jedan odsto nego u Srbiji, ali da bi roba dospela na tamošnje rafove, u njenu cenu treba uračunati i troškove transporta, skladištenja, distribucije, trgovačke marže…

    – U konkurenciji velikog broja uspešnih, izvozno orijentisanih preduzeća iz drugih zemalja i multinacionalnih kompanija sa svetski poznatim brendovima, preduslov uspešnog poslovanja je promišljen tržišni nastup i izbor adekvatne strategije. Ta fleksibilnost u poslovanju i uslovi prilagođeni svakom od pojedinačnih tržišta, u koordinaciji sa ekonomskom politikom, odnosno zbog različitih stopa PDV-a kao i različitih trgovačkih marži, rezultiraju činjenicom da se proizvođačke cene razlikuju – kaže Snežana Teodorović, direktorka marketinga „Štarka“.

    Foto: Blic

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE