Otvaranje obilaznice od Orlovače do Straževice 15. juna
Nova deonica obilaznice oko Beograda od Orlovače do novog tunela Straževaca trebalo bi da bude ponovo otvorena u petak, najavili su izvođači radova.
Radovi na sanaciji oštećenja ispred jednog od mostova na sektoru pet obilaznice počeli su 25. maja i tada je saobraćaj privremeno preusmeren na režim koji je važio pre otvaranja za saobraćaj te deonice, početkom proteklog meseca. Oštećenje je nastalo usled nepovoljnih vremenskih prilika, a radovi bi trebalo da budu završeni sutra i, ukoliko vremenski uslovi, dozvole ta deonica biće otvorena za saobraćaj 15. juna.
Zbog tih radova vozila koja saobraćaju iz pravca Dobanovaca ka Nišu isključuju se na petlji Orlovača na Kružni put, a vozila koja idu iz pravca Niša ka Dobanovcima uključuju se na Kružni put ispred novog tunela „Straževica“. Vozila koja saobraćaju iz pravca Čačka, sa Ibarske magistrale, a idu ka Bubanj potoku, uključuju se na Kružni put na petlji Orlovača.
I na novoizgrađenoj deonici obilaznice oko Beograda Dobanovci-Batajnica od juče se izvode redovni radovi za završetak objekata na tom delu obilaznice, zbog čega je zatvorena traka u smeru prema Dobanovcima. Saobraćaj se odvija dvosmerno u traci prema Batajnici, a radovi će trajati do kraja avgusta.
Vozila koja saobraćaju iz pravca Novog Sada ka Beogradu do centra grada će dolaziti preko novoizgrađene petlje Dobanovci. Vozači koji idu iz pravca Novog Sada ka Batajnici i Zemunu treba da se isključe na petlji Novi Banovci.
Deo obilaznice oko Beograda, od Batajnice do Dobanovaca i od Orlovace do novog tunela Straževica, u ukupnoj dužini oko 16 kilometara, 3. maja je pušten za saobraćaj. Na taj način je izmešten teški saobraćaj iz Beograda, a u funkciji je bilo ukupno 40 kilometara obilaznice, od petlje Batajnica do izlaza iz tunela Straževica.
Ostaje za izgradnju još deonica dugačka sedam kilometara od tog tunela do Bubanj potoka.
Vršilac dužnosti generalnog direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak je tada rekao da se očekuje da će obilaznicu dnevno koristiti izmedu 12.000 i 14.000 vozila i da je najvažnije što teretni kamioni neće prolaziti kroz Beograd.
Izgradnjom petlje Batajnica i autoputa u punom profilu od Batajnice do Dobanovaca povezani su novosadski autoput i autoput od Beograda prema Hrvatskoj. Izgradnja dve nove deonice koštala je ukupno 155 miliona evra, od čega su 115 miliona obezbedili Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investiciona banka (EIB) za deo Batajnica-Dobanovci.
Sredstva od 40 miliona za deo od Orlovače do novog tunela Straževica je obezbedila EIB. Vlada Srbije je obezbedila 25 miliona evra za izgradnju novog tunela Straževica.
U izgradnju obilaznice je prema Drobnjaku, od 1990. do sada uloženo između 300 i 350 miliona evra. Drobnjak naveo da je za izgradnju punog profila obilaznice od Batajnice do Bubanj Potoka odnosno svih šest traka potrebno još oko dve godine i oko 250 miliona evra. Na dve deonice bile su angažovane fime MBA Miljković, Planum, Štrabag, Primorje iz Slovenije, Interkop, Ratko Mitrović i Energoprojekt niskogradnja.
Na petlji Batajnica je jedan most u dužini od 1,5 kilometara, a planirana je izgradnja još jednog mosta za pun profil obilaznice.
Krajem 2008. je otvorena deonica od Ostružnice do Orlovače.
Završetkom radova na deonici od Batajnice do Dobanovaca i od Orlovače do tunela Straževica, obilaznica oko Beograda povezana je sa Kružnim putem do Bubanj Potoka i dalje Koridorom 10 prema Nišu.