Kako su Olimpijske igre poremetile prodajne planove luksuznih modnih brendova?

Modni brendovi, od luksuznih do sportske odeće, iskoristili su Olimpijske igre u Parizu kroz kampanje i kolekcije, nadajući se da će imati koristi od milijardi ljudi koji gledaju igre. Međutim, Igre su se takođe pokazale kao vreme stagnacije prodaje.

Ne samo da se dešavaju neočekivani događaji – poput sabotiranja pariskih vozova na početku igara, što je poremetilo svakodnevni život – već i redovne dnevne operacije Olimpijade mogu imati negativan uticaj na brendove u zemlji domaćina.

Jedno područje u kojem se brendovi suočavaju s izazovima tokom Olimpijade je veleprodaja. Kupci često putuju da bi lično videli proizvode, ali to može biti teško tokom Olimpijskih igara.

Tourists visit Sacre-Coeur of Montmartre Basilica during the 2024 Summer Olympics, Thursday, July 25, 2024, in Paris, France. (AP Photo/Dita Alangkara)

„Prikupili smo povratne informacije od brendova i kupaca koji su primetili ove izazove i podelili da preispituju ili smanjuju svoje planove putovanja u francusku prestonicu ove sezone,“ rekla je Amanda McCormick Bacal, viši potpredsednik marketinga u Jooru, veleprodajnoj platformi koja radi sa stotinama modnih brendova širom sveta.

McCormick Bacal je rekla da brendovi mogu potceniti uticaj koji održavanje Olimpijade može imati na grad i kompanije koje se tamo nalaze. Povećana složenost putovanja, viši troškovi hotela zbog velike potražnje i dodatne sigurnosne procedure mogu učiniti putovanje u prestonicu daleko težim dok se igre odvijaju.

Jean Jacques-Guiony, finansijski direktor LVMH-a, rekao je na konferenciji o zaradi kompanije u drugom kvartalu 23. jula da, uprkos ulaganju više od 160 miliona dolara u sponzorisanje Olimpijskih igara, igre su takođe otežale pravilno predviđanje i analizu prometa u radnjama i drugih važnih metrike.

Louis Vuitton, pada prodaja

Louis Vuitton (Unsplash)

„Ako uzmemo SAD, koje su stabilnije, ne vidimo veliki problem sa prometom,“ rekao je Guiony. „Promet ne raste, ali ni ne opada. Evropa je ista stvar, iako imamo više turista i Olimpijada je u Francuskoj to remeti celu stvar, pa je analiza teža.“

Viši rashodi nego prihodi

Istorijski gledano, Olimpijada je imala neto negativan ekonomski uticaj na gradove domaćine. Olimpijske igre u Londonu 2012. godine, na primer, koštale su grad 18 milijardi dolara, a donele su samo 5,2 milijarde dolara prihoda.

Kao odgovor na neke od teškoća sa kojima su se suočili francuski brendovi, Joor je pokrenuo digitalni sajam koji je vremenski usklađen sa Olimpijadom i fokusiran posebno na francuske i pariske brendove. Sajam, nazvan „Pasoš za Pariz“, predstavlja preko 120 francuskih brendova, uključujući Chloé, Celine, Jacquemus i Armor Lux, i traje od 29. jula do 16. avgusta. Sajam je prvi takve vrste koji je Joor organizovao, naglašavajući specifičan grad, i deo je Joorove tekuće saradnje sa Business France, vladinom agencijom posvećenom promociji francuskih preduzeća.

olimpijske igre

 

Joor je nastavio da raste poslednjih godina, prikupivši 25 miliona dolara 2023. godine, pored 20 miliona dolara koje je ranije prikupio. McCormick Bacal je rekla da će stalne provere sa klijentima i pravovremene inicijative poput „Pasoša za Pariz“ i dalje biti deo Joorove strategije, prenosi Glossy.co.

„Zbog našeg širokog dosega u modnoj industriji, vrlo smo u kontaktu sa promenljivom tržišnom dinamikom i stalno tražimo inovativne načine za pružanje rešenja za potrebe naših klijenata,“ rekla je McCormick Bacal.

Beogradski restoran i bar na originalan način obeležio početak Olimpijade

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife

Foto: Unsplash/Freepik/Beta/AP

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE