Kraći put od Gusinja do Albanije

Putni pravac Plav-Grnčar-granica Albanije predstavlja vezu Crne Gore i Albanije, a prolaskom kroz albansku teritoriju biće spojen sa Podgoricom, čime će se podstaći razvoj i bolja povezanost pojedinih nerazvijenih područja sa glavnim magistralnim putevima i turističkim centrima kao i prilazima ka graničnim prelazima. 

Radovi na rekonstrukciji puta dužine 5, 5 kilometara čiji je izvođač “Tehnoput “ iz Podgorice započeti su u novembru prošle godine, a završetak radova očekuje se za 12 meseci. Izgradnjom ovog putnog pravca vrednosti 2,06 miliona eura, put od Gusinja do Podgorice preko dela teritorije Republike Albanije biće tri puta kraći od postojećeg puta Gusinje-Podgorica, koji iznosi 200 kilometara.

Ministar transporta Albanije Oldaš, koji se nedavno sastao sa crnogorskim kolegom Andrijom Lomparom u Lajpcigu, je kazao da tokom 2013. godine očekuje da će albanska strana završiti svoj deo posla, što će postojeći put skratiti za nekih 110 kilometara. Ministri su razgovarali i o zajedničkim aktivnostima na revitalizaciji plovidbe Skadarskim jezerom kao i usklađivanju dinamike za izradu projektne dokumentacije za Jadransko-jonski autoput.

„Proteklih godina od strane Ministarstva saobraćaja i pomorstva Crne Gore inicirano je unapređenje saradnje sa Ministarstvom saobraćaja Albanije u oblasti saobraćajne infrastrukture sa akcentom na aktiviranje brodskih linija Drač-Bar i Virpazar-Skadar, plovidba rekom Bojanom“, saopšteno je iz Ministarstva saobraćaja i pomorstva. 

Ministar saobraćaja i pomorstva Andrija Lompar i direktor Direkcije za saobraćaj Veselin Grbović obišli su radove na rekonstrukciji puta Gusinje – Grnčar. Lompar je obišao i radove na izgradnji tunela Tifran kao i radove na mostu na Tari kod Kolašina, koji zajedno sa putnim pravcem Podgorica-Plav preko Albanije, predstavljaju strateške saobraćajne projekte na severu. Most na Tari kod Kolašina povezivaće postojeće saobraćajnice Mateševo-Kolašin i Podgorica-Ribarevine.  

U mreži magistralnih i regionalnih puteva Crne Gore, put Mateševo-Kolašin je kategorisan kao magistralni, a Podgorica –Ribarevine kao magistralni i evropski put sa oznakom E 65 i E80. Deonica puta na kojoj će se izgraditi most predstavljaće priključak na budući autoput Bar-Boljare. Vrednost projekta je 2,2 miliona eura a završetak radova očekuje se do kraja jeseni.

Pored toga Lompar je obišao i izgradnju tunela na Tifranu koji sa aspekta sigurnosti i bezbednosti jedan od najznačajnijih projekata koji se rade. Vrednost projekta je 4, 4 miliona eura a rok za završetak radova je 18 meseci.

Vlada Crne Gore za ovu godinu opredelila je 42 miliona eura za putnu infrastrukturu.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE