Kragujevac: Još dve nedelje do završetka saobraćajnica neophodnih Fiatu

Kragujevačka gradska vlast ima još dve nedelje da završi četiri ulice i tri mosta za saobraćaj između „Fiat automobila Srbija“ i njegovih kooperanata u Grošnici, kao i za saobraćaj kojim će se gotova vozila transportovati van grada.
 
U fabrike će dnevno ulaziti i izlaziti skoro 500 kamiona, zbog čega je neophodno uskladiti saobraćaj od ulaza u grad do fabrika FAS i komponentaša.  Gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović kaže da do 15. aprila moraju biti završeni svi radovi na infrastrukturi, koji koštaju oko tri miliona evra, a biće plaćeni iz državne kase.

– Reč je o četiri ulice. To su Oktobarskih žrtava, od grošničke stanice do ulaza u fabrike kooperanata, oko 1.200 metara. Druga je Raje Vuksanovića, od kooperanata do fabrike FAS, duga oko 500 metara. Druge dve su u samom krugu fabrike FAS. Reč je o ulazu iz pravca Beloševca, dugom 170 metara, od mesta gde će izaći buduća južna obilaznica. Drugi „fabrički“ put je ispod „Energetike“ i „Kovačnice“, dug oko 850 i širok osam metara – objašnjava Stevanović.

Pored te četiri ulice rade se i tri mosta. Most na Grošničkoj reci, kraj starog „Zastavinog instituta“, proširuje se. Most na ulazu iz stare fabrike u novu, u samom krugu nekadašnje „Zastave“, ruši se i gradi novi. Gradi se i novi most na Lepenici kod Grošničke stanice, u sklopu Ulice oktobarskih žrtava, kao veza sa Ulicom Kraljevačkog bataljona. Sve ulice i mostovi koštaće državu oko tri miliona evra.
Saobraćajnice oko FAS-a i fabrika njegovih kooperanata u Grošnici sada se rade punom parom.
Veljko Merdžan, direktor nadležnog Preduzeća za izgradnju grada, objašnjava da je reč o ulicama kojima će u fabrike dobavljača stizati kamioni, a iz njih oni koji gotove delove voze u FAS.
 
– Putevi između kooperanata i samog FAS-a neophodni su jer ove fabrike imaju sistem snabdevanja „just in time“, niko nema magacine i ne lageruje robu. Delovi od kooperanata u fabriku moraju stići tačno u minut. Saobraćaj oko fabrika „Fiatovih“ kooperanata u Grošnici planiran je u formi kružnog toka. Ulaz kamiona je iz pravca grošničke stanice, Ulicom oktobarskih žrtava. Izlaz je „iza leđa“ kooperanata, Ulicom Raje Vuksanovića, preko mosta na grošničkoj reci, što je najkraći put do fabrike FAS – objašnjava Merdžan.
 
Saobraćaj ka FAS-u i Grošnici za kooperante koji delove dovoze iz drugih gradova Srbije odvijaće se od ulaza u Kragujevac sa autoputa preko Šukine ulice ka naselju Aerodrom, pa levo Avalskom i Bulevarom kraljice Marije do Grošnice. Zbog „Fiatovih“ kamiona u ulicama Šukinoj i na bulevaru biće uveden „zeleni talas“.

Gotovi automobili put kupcima iz kragujevačke fabrike ići će ili železnicom, koja postoji u samom krugu nekadašnje „Zastave“ ili na izlaz „kod Zvezde“.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE