Google menja način pretraživanja

Najpoznatiji internet pretraživač uskoro će drastično promeniti svoj koncept traženja. Za nekoliko meseci Google na vaš upit neće odgovarati „listom plavih linkova“, već će u top rezultatima ponuditi informacije – odgovore na pitanja koja ćete mu postaviti i to iz sopstvene baze podataka, piše Daily Mail. Tim potezom Google postaje sličniji Microsoftovom Bingu, drugom njapopularnije internet pretraživaču u SAD-u.

‘Ljudi danas očekuju više od 10 linkova na stranici’, kažu u Microsoftu. Google je prikupio podatke o 200 miliona osoba, mesta i proizvoda. Nova verzija traženja na Googleu korisnicima će davati informacije o jednom od tih ‘entiteta’ koji ih zanima. Umesto oslanjanja, na primer na Wikipediju, Google će sam osigurati određenu informaciju.

U 2010. Google je stekao FreeBase, kompaniju ‘grafa znanja’ te je proširio njenu bazu ‘entiteta’ s 12 miliona na današnjih 200 miliona. Neimenovani izvori izjavili su za Wall Street Journal da će s ovom dramatičnom promenom Google krenuti tokom idućih par meseci. Amit Singal, viši potpredsednik kompanije, u nedavnom je intervjuu izjavio kako se većina pretraga oslanja na druge stranice u pružanju odgovora, a ne na sam Google.

Nova verzija pretraživanja zvaće se ‘semantička pretraga’ i pokušaće da razume značenje pretraga, umesto da, kao do sada, pogađa reči. Google danas drži 66 posto svetskih web pretraga, a s novim konceptom mogao bi se zadržati iznad konkurencije – Microsoftovog Binga i potencijalnog pretraživača Facebooka.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE