
Lož ulje u rezorvoaru umesto u peći
Velika količina ekstralakog lož-ulja umesto u gorionicima kotlova završi kao gorivo u automobilima, a država i građani trpe milionske štete, upozoravaju u Udruženju naftnih kompanija Srbije.
Računica je jasna. Na svakom litru lož-ulja koje završi kao gorivo u vozilima država gubi 37 dinara, koliko iznosi akciza za dizel. A od juna beležimo ogroman uvoz ekstralakog lož-ulja, tvrdi Tomislav Mićović, generalni sekretar Udruženja.
Prema podacima Uprave carine, od juna do oktobra ove godine uvezeno je 37.425,83 tone ekstralakog lož-ulja. Tome dodajte proizvodnju NIS oko 35.000 tona i činjenicu da je prošle godine celokupno tržište, dok nije bilo prodaje na pumpama (NIS je razvozio gorivo do potrošača), bilo podmireno sa 50.000 tona i sve je jasno, objašnjava Mićović. Velika većina ovog derivata je završila kao gorivo!
Razlika između lož-ulja i dizela D2 je, suštinski, samo u boji. Na benzinskim stanicama je nemoguće sipati lož-ulje direktno u rezervoar, ali se „pretakanje“ kasnije svakako isplati jer je razlika u ceni upravo visina akcize, 37 dinara.
Retko ko koristi lož-ulje za grejanje jer su za zagrevanje stana od 60 kvadrata u sezoni potrebna 1.394 litra, a oni staju 142.600 dinara, što je znatno više od grejanja na struju, drva ili gas, pa je jasno da povećani uvoz ovog derivata raduje samo vlasnike vozila.