
Most na Adi gotov do kraja decembra
Most na Adi biće pušten u saobraćaj do kraja godine, dok će već početkom decembra građani moći peške da pređu preko njega. Reporteri Pressa obišli su juče najveće gradilište u prestonici i uverili se da će radovi biti završeni na vreme.
Na mostu je završeno postavljanje prvog sloja asfalta na kolovozne trake, a duž čitave konstrukcije montira se ograda, ivični venci i betonira se pešačko-biciklistička staza.
Na obe obale završeno je rušenje privremenih platformi preko kojih je prevlačena betonska konstrukcija, dok je u trupu mosta u toku prednaprezanje kosih kablova i montaža cevi za odvodnjavanje. Završena je konstrukcija svih silazno-uzlaznih rampa, na dve rampe je postavljen prvi sloj asfalta, a u toku je izrada zemljanih nasipa i uklapanje rampi s postojećim saobraćajem. Do kraja decembra planirano je puštanje mosta u funkciju, dok će već početkom meseca pešaci moći da prelaze ovaj most, kaže Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Do kraja decembra most će biti pušten za saobraćaj, ali radovi će biti nastavljeni. Radnici će uklanjati pomoćne stubove, nakon toga sledi izgradnja liftova za pešake i bicikliste, ugradnja dodatne opreme i planirano je da oni budu završeni na proleće sledeće godine.
Na petlji „Radnička“ završena je konstrukcija 365 metara dugačkog trećeg nivoa, kojim je most preko Ade spojen sa petljom „Hipodrom“.
Petlja predstavlja glavni deo južnog pristupnog puta mostu, a u svom trećem nivou nalazi se na visini od 15 metara i predstavlja vijadukt sa dva puta po dve saobraćajne trake, između kojih se nalazi konstrukcija dvokolosečnog metroa sa stanicom. Na drugom nivou nalazi se izdignuti kružni tok prečnika 40 metara sa dve saobraćajne trake, a osam ulaznih i izlaznih rampa sa kružnog toka usmerava saobraćaj u svim pravcima – objašnjava Bajić.
U okviru same petlje je i nov nadvožnjak u Radničkoj ulici sa šest saobraćajnih traka, koji se nalazi iznad postojeće železničke pruge. Pomoću kružnog toka i rampa, saobraćaj će se preko Radničke ulice i Bulevara vojvode Mišića razvijati u sva četiri pravca – ka Obrenovcu, Novom Beogradu, Banovom brdu i centru grada. Za neometano odvijanje pešačkog i biciklističkog saobraćaja biće izgrađeni liftovi, stepeništa, trotoari i staza.
U prvoj fazi izgradnje petlje „Hipodrom“ premešten je pružni prelaz, a trenutno se konstrukcija spaja sa petljom „Radnička“. Severni deo konstrukcije je spojen, a 50 metara je u izgradnji i nakon toga biće spojen i južni deo.
Prema Banovom brdu gradi se pristupna saobraćajnica u Požeškoj ulici. Ova deonica dugačka je 550 metara, a završena je izgradnja prve od tri konstrukcije. Planirano je da ovi radovi budu završeni sledeće godine, ističe Bajić.
Na novobeogradskoj strani završena je rampa broj 6, koja sa mosta prelazi ulicu Jurija Gagarina i usmerava saobraćaj ka ovom delu grada.
Završeno je postavljanje hidroizolacije i izrada nasipa za ovu rampu, tako da će ona u potpunosti biti spremna da prihvati saobraćaj u decembru – dodao je Bajić.