
Gradilište Koridora 10 bez rizika
Direktor Inspektorata za rad i inspektori rada Pirotskog okruga kontrolisali su gradilište na istočnom kraku Koridora 10 kod Dimitrovgrada.
Kontrola je pokazala da su svi propisani standardi o zaštiti na radu ispunjeni. Na tom gradilištu, od početka radova, desile su se dve lakše povrede, izazvane nepažnjom radnika.
Direktor republičkog Inspektorata za rad Predrag Peruničić navodi da su proteklih godinu dana pronađene samo manje nepravilnosti:
„Tokom 19 kontrola i nadzora u oblasti radnih odnosa imali smo samo četiri slučaja rada „na crno“. U 13 kontrola bezbednosti, kojima je obuhvaćeno oko 200 radnika, izrečeno je deset rešenja, uglavnom za sitne propuste.“
Izvođač radova primenjuje sve propisane standarde, tako da je, po njihovim rečima, rizik sveden na minimum.
„Činimo sve da bezbednost bude na najvišem nivou i da u svakom slučaju budemo zadovoljni“, naglašava Radiša Radović, rukovodilac službe za bezbednost na radu „Alpine“. „Imamo najmanje povreda na radu i najmanje obolelih radnika.“
Jedna od najzahtevnijih građevina na obilaznici oko Dimitrovgrada je most dužine 360 metara. Prema rečima inspektora rada, osamdesetoro radnika koji tu rade do sada nisu imali nikakavih problema, kad je u pitanju bezbednost na radu.
Poštovanje standarda trebalo bi da prati i poštovanje rokova
Radovi na istočnom kraku koridora 10 idu prema utvrđenom planu, bez kašnjenja. Auto-put je trasiran do ulaska u Pirot.
Za pirotski kraj posebno je značajna i mogućnost zapošljavanja ljudi na izgradnji auto-puta. Već je angažovano mnogo radnika i firmi, naglašava Goran Stamenović, načelnik Pirotskog okruga:
„Nadam se da će – kako se koridor približava Pirotu – njihov broj biti i veći. Svakog dana u Okrug dolaze ljudi da pitaju na koji način mogu da se uposle na koridoru.“
Istočni krak Koridora 10 treba da bude završen do 2013. godine, što će Srbiji omogućiti da zadrži i poveća intenzitet saobraćaja.
Ukoliko rok za završetak radova ne bude poštovan, može se dogoditi da deo sadašnjeg tranzita pređe na koridor 4, između Bugarske i Rumunije, čija je izgradnja takođe u toku.