
Američki mediji: Đokoviću treba bolji marketing
Novak Đoković je čovek o kojem se najviše govori na Ju Es openu. Bez ikakve konkurencije. Neverovatan niz pobeda, prvo mesto na ATP listi, titula na Vimbldonu su učinili svoje. Redovi da se uđe na njegov meč dovoljno govore o popularnosti srpskog asa. Međutim, jedinstvena ocena američkih medija je da Noletovi rezultati na terenu nisu ispraćeni marketinški van terena, prenosi Politika.
Kao najbolji primer za to navode zastupljenost u okviru kompleksa Nacionalnog teniskog centra. Na svakom koraku se mogu naći Najkove majice „Vamos Rafa“ ili „RF “. U okviru centra je i prodavnica Lakost„“, čiji je glavni maneken Endi Rodik. Marke „Serđo Takini“ čiju opremu Novak nosi nema nigde.
„Nije to samo slučaj ove godine,“ kaže Simon Čedvik, profesor za razvoj poslovne strategije u sportu Đokovićevo prisustvo van terena je neprimetno nekoliko godina unazad.
Po mišljenju profesora, još nije definisano u kom smeru bi trebalo da ide stvaranje brenda „Đoković “. „Kada vidite Nadala odmah vam je u glavi slika nebildovanog seksi Španca. Kada vidite Federera u glavi vam je slika smirenog čoveka, pravog profesionalca. Međutim, Novakovi kapaciteti nisu uopšte iskorišćeni. Ima sjajan smisao za humor, veoma je interesantan i čudi me da se to ne koristi.“
Čedvik smatra i da potencijali „Serđa Takinija“ nisu možda dovoljni da isprate sve uspehe Novaka Đokovića. „Veoma je interesantan taj njegov ugovor sa Italijanima. „Takini“ nema snagu „Najka “ ili „Adidasa “. Možda je i greška njegov menadžmenta što njegov uspeh nisu uspeli još više da naplate sklapanjem ugovora sa nekom jačom, sportskom kompanijom.“
Ovo je tema o kojoj će u budućnosti ljudi u Novakovom timu morati da razmišljaju. Nadal na svaku konferenciju dolazi sa majicom na kojoj je bik što je njegov zaštini znak, Federer nosi neizbežno „RF “. Đoković još uvek nema nešto po čemu ga, u marketniškom smislu, ljudi prepoznaju.
„Moraću da razgovaram sa mojim sponzorom o tom problemu,“ rekao je Novak sa osmehom na konfrenciji za novinare. „Međutim, moj prioritet je pre svega teren. Fokusiran sam na to da igram što bolje. Sve ostalo ostavljam ljudima koji su zaduženi za to.“
Novak je ljudima iz svog tima zadao težak zadatak. Srbin je na terenu dostigao najveće moguće domete. Marketinški tim će morati da učini sve da ga isprati i van terena.