
Kako uspešno prodati sadržaj po Stivu Džobsu
Moto “ostanite gladni, ostanite detinjasti” recept je uspeha bez obzira na zanimanje i zvanje, tvrdi suosnivač jedne od najuticajnijih firmi Apple, Stiv Džobs.
Ovo ide onim luđacima, buntovnicima, hodajućim nevoljama… Onima koji stvari vide drukčije – oni ne vole pravila. Možete se ne slagati s njima, možete ih glorifikovati ili ih mrzeti, ali jedino što ne možete je – ignorisati ih. Zato što oni menjaju stvari. Oni teraju ljude napred i iako ih neki smatraju ekscentricima, ja ih smatram genijalcima zato što oni koji su dovoljno ludi da misle kako mogu promeniti svet su oni koji to na kraju stvarno i naprave, mišljenje je večitog buntovnika Stiva Džobsa. Uvek ističe kako su mu najbolje životne vodilje bile znatiželja i intuicija, ali i nesalomljiva volja. No nešto je i u mudrom taktičkom pristupu “kako uspešno prodati sadržaj”.
Na njegovih pet pravila dobre prezentacije oslanjali su se mnogi uspešni biznismeni, a prvo pravilo je – “prodaj ono što je korisno”. Stiv Džobs nije prodavao komade metala koji ostavljaju utisak poput nekih začudnih mašina, on je prodavao magičnost iskustva koje oni nude.
Drugo njegovo pravilo glasi – “sve je u prezentaciji i moraš mnogo vežbati kako bi jednog dana ostavio šarmantno ležeran utisak na svoje klijente”. Ključan je osećaj neformalnosti, tvrdi Džobs.
Treći savet je nešto što mnogi zaboravljaju – izgled je bitan. Mora biti stilski efektan, ali jednostavan. Bez šizofreničnog bombardovanja slajdovima. Džobsovo treće pravilo o načinu prezentacije “upozorava” da će preambiciozan način predstavljanja proizvoda, kampanje ili ideje delovati nezgrapno. Jer ako se koristi previše slajdova u prekratkom vremenu, to deluje zbunjujuće, a klijenti mogu prevideti ključnu poruku.
Stiv Džobs ima zarazni entuzijazam. Četvrto njegovo pravilo uspeha je – “uključite strast, energiju i entuzijazam”. Bez njih će vaša poruka i trud izgledati neuverljivo. Čak i da je proizvod ili projekt na kojem ste radili vrhunski, ljudi će teže shvatiti da je ako im ne servirate strast.
Na kraju svake prezentacije Džobs bi dodao “i još samo jedna stvar”. Njegovi govori bili su teatar za sebe i takvi harizmatici su retka pojava, ali svako može pokušati popraviti svoje govorničke veštine. Za početak zapamtite da prezentaciju uvek završite nekom snažnom porukom.