
Nemačke novine protiv sponzorskih logotipa
Profesionalizacija fudbala dovela je do toga da gledaoci uz sport obavezno gledaju i sve veći broj reklama. One se nalaze na grudima igrača, pored gola, duž igrališta… Sponzorski logoi i reklame postali su nezaobilazni deo fudbalskih utakmica i drugih sportskih događaja. Ali jedne nemačke novine smataju da je komercijalizacija sporta otišla predaleko.
Tageszeitung (taz) su poznate levičarske novine, koje su početkom avgusta odlučile da, u znak protesta zbog ove komercijalizacije sporta, na dve nedelje u svojim izdanjima zamagljuju reklame na sportskim fotografijama.
„Nije ni čudo da je fudbalsko tržište u zadnje dve decenije postalo tako hektično: 1992. su engleski profesionalni klubovi prava na prenos utakmica TV-kućama prodavali za 11 miliona funti. Danas im je cena 1,2 milijarde funti“, pisao je obrazlažući ovu svoju odluku taz. U drugim je zemljama stanje slično, iako su iznosi zasad još nešto manji.
Problem ne postoji samo u fudbalu već i kod većine sportova. Biatlon, rukomet, ili hokej na ledu. Njihovi igrači nose mešavinu reklama na svojim trikoima, jer uglavnom nemaju jednog velikog sponzora, već novac skupljaju od koga stignu.
Jedan od urednika taz-a Steffen Grimberg kaže kako bi ove novine želele ljudima ukazati na to koliko puno takvih reklama i logoa ima u sportu. „Budući da ih tako puno ima, mi smo se na njih već navikli“.
Ne radi se o tomu da taz želi prodavati svoj prostor, pa naplaćivati onima koji žele reklame na fotografijama objavljenim u njihovim novinama, upozorava urednik. „Rekao bih da se više radi o jednoj provakciji, nekoj vrsti šoka, da se napravi nešto izvan okvira normale. Jer ostavljajući nešto neobjavljeno, mi zapravo ukazujemo na to koliko je ono uistinu prisutno. Mi kao novina, npr., nismo još odlučili koliko ćemo dugo fotografije objavljivati na ovaj način. To će isto zavisiti o reakciji naših čitatelja, a rekao bih, do sad su one bile izuzetno pozitivne“.