4 STVARI koje najbolji ŠEFOVI kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične veštine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažijete dovoljno je da ih pustite da sami rade.

Međutim, nije baš tako. Važno je da znate kako da radite određeni posao, da ste dovoljno kvalifikovani, ali je još važnije da poslu pristupite sa pravom perspektivom i razmišljanjem. Ukratko, veoma je važno razumeti ZAŠTO?

Mnogi šefovi pretpostavljaju da su razgovori koje su vodili tokom intervjua za posao sasvim dovoljni i ti šefovi nisu u pravu.

Ovo su ČETIRI STVARI koje najbolji šefovi kažu prvog radnog dana novom zaposlenom kako bi bi bili sigurni da ta osoba ima što bolji početak i fokus.

1. Temeljno opišite kako posao stvara vrednost.

Novi zaposleni moraju da nauče kako da rade svoj posao, ali prvo moraju temeljno da razumeju osnovnu vrednost vaše kompanije i konkurentsku prednost.

Bez obzira o kom poslu je reč, jedna ili dve stvari zaista daju rezultate. Možda je to kvalitet. Možda je to usluga. Možda je to lična veza koju imate sa svakim pojedinačnim kupcem i osećaj postojanja zajednice.

I drugi aspekti su važni, ali za svaki posao jedan ili dva su apsolutno prioritetna.

Zatim objasnite kako posao baš tog novog zaposlenog direktno stvara vrednost, kako pomaže preduzeću da stvori i održi konkurentsku prednost. Napravite jasnu i direktnu vezu između napora zaposlenog i glavne svrhe kompanije.

Kao novi zaposleni, zasigurno moramo da znamo šta radimo, ali što je još važnije, moramo znati i zašto to radimo.

Tada možete preći na ŠTA.

2. Mapirajte unutrašnje i spoljašnje „mušterije“ zaposlenog.

Svaki novi zaposleni ima eksterne kupce, čak i ako ih nikada ne upozna, a svaki novi zaposleni definitivno ima i interne kupce.

Odvojite vreme da objasnite kako će zaposleni stvoriti vrednost za posao istovremeno opslužujući sve svoje unutrašnje i špoljašnje mušterije. Postizanje ove ravnoteže često je škakljivo – zato nemojte pretpostavljati da će novi zaposleni na kraju to shvatiti sami od sebe.

3. Postavite kratkoročne ciljeve – i objasnite da ćete odmah davati povratne informacije.

Potrudite se da svaki novi zaposleni prvog dana ispuni barem jedan zadatak vezan za njegov posao.

Zašto? Ne samo da pokažete kako su rezultati važni, već će i svaki novi zaposleni otići kući sa osećajem ličnog uspeha.

Zato se definitivno fokusirajte na obučavanje zaposlenog, ali budite sigurni da svaki dan uključuje spoj obučavanja i postignuća.

Kako? Razdvojite velike procese u obradive komade. Na taj način novi zaposleni mogu odmah videti kako se njihova uloga direktno povezuje sa stvaranjem vrednosti za kompaniju i dobijate sjajne mogućnosti za pružanje neposrednih, konstruktivnih povratnih informacija – što pomaže novim zaposlenima da još bolje rade na stvaranju vrednosti za kompaniju.

4. Naglasite razloge zbog kojih ste ih angažovali.

Svaki radnik je zaposlen iz jednog ili dva određena razloga, ali često se ti razlozi izgube u čitavom toku procesa intervjua.

Budite iskreni – Lepo je naći zaposlenog koji je sposoban za sve i svašta, ali uglavnom vam je zaista potreban radnik koji je superstar u obavljanju nekog posla X.

Nemojte samo pretpostaviti da je razlog shvaćen. Recite svom novom zaposlenom zašto ste ga angažovali – ne ulogu koju će ispunjavati već zašto je baš on/ona idealan za tu ulogu.

Pohvalite veštine i iskustvo zaposlenog, kao i stav i radnu etiku.

Ne dozvolite novim zaposlenima da izgube iz vida ono što ih čini drugačijim. Oni poseduju kvalitete i osobine koje drugi kandidati nisu imali.

Objasnite koje su to osobine i kako su vam pomogli da donesete odluku o zapošljavanju baš njega/nje.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE