Na poslu je uvek sve lično, ali svako sam kroji svoj stres
Većina zaposlenih je pod stalnim pritiskom, nervozom i stresom. Ali, pitanje je šta napraviti kad se, na primer, zbog toga rasplačete, izderete na kolegu ili šef na vas ili kad ste nezadovoljni uslovima.
Kako iskoristiti ta osećanja, a ne dozvoliti da ovladaju vama, objasnila je Eni Kremer u knjizi “Uvek je lično: Emocije na novom radnom mestu”. Ona je želela da otkrije ugrožavaju li hronično nezadovoljstvo i stres delotvornost na poslu, pritom tražeći pomoć od brojnih stručnjaka.
Zbog hroničnog stresa mozak lošije kontroliše osećanja, pa mora da poništi njegova negativna dejstva. Zato je najvažnije izbegavati stres ili makar pronaći način za kanalisanje nagomilane napetosti, što se, tvrde stručnjaci, itekako može.
Koncentrisanje na probleme i zabrinjavanje oko svake sitnice slabi i uništava emocionalnu otpornost. Ignorisanjem iritantnih situacija i kolega, te izbegavanjem cepidlačenja i analiziranja sitnica radnici razvijaju potencijal, vraća im se inspiracija, ali se i brže smire nakon što se uzrujaju, tvrdi Kremer.
Stres utiče i na kreativnost: kad je radnik stalno okupiran novim projektima i pod stresom, raspon rešavanja problema bitno je smanjen.
Tajna podticajnog okruženja i boljih poslovnih rezultata je u “običnom” opuštanju: dobro raspoloženi i zadovoljni radnici rešavaju probleme 20 odsto bolje od neraspoloženih i napetih, napominje autorka.
Ako na poslu naiđete na problem ili zapnete s projektom, prvo to sagledajte sa “spoljašnje” strane, objektivno, a zatim iz lične perspektive. Zamislite šta bi najgore moglo da se desi. Razmišljajući tako, shvatićete da najgori scenario i nije tako strašan.
Višak energije zbog pritiska prelijte u nešto kreativno. Umesto da brinete zbog sastanka, sastavite prezentaciju i uvežbajte je. Pretvarajući nervozu u lake zadatke i preusmeravajući napetost u akciju, korisno iskorišćavate svoje emocije.
Ignorisanjem napornih kolega, izbegavanjem beskrajnih analiza i nerješivih problema nestaje i stres.