„Volvo“ ulaže u proizvodnju autodelova u Rusiji
Švedski automobilski koncern „Volvo“ namerava da uloži 100 miliona evra u proizvodnju auto-delova u Rusiji računajući na carinske olakšice, objavljeno je danas u Moskvi.
„Ruska vlada planira da potpiše dva sporazuma sa švedskom firmom o proizvodnji kabina i šasija po novim uslovima industriske montaže autodelova“, izjavio je direktor sektora za specijalne ekonomske zone ministarstva za ekonomiju Dmitrij Levčenkov, prenela je agencija Rojters.
Ruska vlada od 2006. godine privlači strane investicije u rusku autoindustriju, odobravajući carinske olakciše proizvođačima, koji su pristali da lokalizuju deo produkcije i potpisali sporazum o „industrijskoj montaži automobila“, kao i olakšice pri uvozu delova potrebnih u proizvodnji složenih autokomponenti.
Švedski proizvođač nije uspeo da sklopi sporazum o sklapanju automobila po novim uslovima, koji obavezuje na proizvodnju najmanje 300.000 automobila godišnje, obzirom da je planirao da proširi kapacitete svoje fabrike u Kalugi na samo 25.000 kamiona sa 15.000.
Kompanija se, međutim, dala u potragu za drugim olakšicama nameravajući da proizvodi delove u režimu industrijske monataže i tako uvozi delove za kamione, uz carinu od 0 do 5,0 procenta umesto sadašnjih 15-20.
Levčenkov je precizirao da su pripremljena dva sporazuma sa „Volvoom“ , koja podrazumevaju investicije veće od 100 miliona evra. On je podsetio da je Rusija već potpisala tri sporazima o indstrijskoj montaži sa proizvođačima automobilskih delova, a do kraja godine očekuje oko 30.
Strani investitori mogu da iskoriste pravo na carinske olakšice do kraja 2013. godine. Među zainteresovanim za proizvodnju autodelova u Rusiji pored „Volvoa“ su i kompanije koje rade za grupu „KIA Hjundai“, evropski dobavljači „Folksvagena“, „Reno-Nisana“.
Novi režim industrijske montaže automobila na ruskom tržištu iskoristila su četiri investitora među kojima je konzorcijum „Avtovaz-Reno-Nisan-Dajmler-Kamaz“ uz investicije od dve milijarde dolara, zajedinčko preduzeće „Ford-Solers“ sa ulaganjem 1,2 milijarde dolara, „Dženeral Motors“ sa jednom milijardom i „Folksvagen“ sa ulaganjem vrednim 900 miliona dolara.
Još dve kompanije, italijanski „Fijat“ i japanska „Mazda“ su uspeli da se dogovore poslovanje po starim uslovima, uz obećanje da će povećati svoje kapacitete u Rusiji na više od 25.000 vozila.
Italijanski „Fijat“, koji je odlučio da svoju fabriku u Rusiji gradi samostalno, nakon što se potencijalni partner, firma „Solers“, odlučio na saradnju sa „Fordom“, obećao je investicije od 1,1 milijarde dolara u godišnju proizvodnju 120.000 automobila.
Italijanski autogigant još još nije odabrao plac za svoju fabriku u Rusiji, ali razmatra varijantu da proizvodnju locira u Sankt Peterburgu umesto u Njižnjem Novgorodu.