Punionica prirodnog gasa samo za autobuse JGSP
Novi Sad je od nedavno bogatiji za šest autobusa na prirodni gas, a gradsko saobraćajno preduzeće može se pohvaliti i punionicom tog energenta, za koju je izdvojilo 120 hiljada evra.
Upravo zbog te punionice građani koji voze automobile na prirodni gas su se nadali da će moći, umesto odlaska u druge gradove, gde postoje javne punionice, da rezervoar napune u svom gradu.
Osnovna preokupacija vozača u Srbiji je kako se što jeftinije voziti, što je sasvim opravdano s obzirom na to da su cene goriva kod nas najnestabilnije u regionu. Automobil koji ide na metan troši manje, a gotovo i da ne zagađuje okolinu.
Novosađani Vojislav Kostić i Dragomir Šuša, koji moraju da idu u Pančevo ili u Beograd da napune rezervoar, očekivali su da će nova punionica prirodnog gasa gradskog saobraćajnog preduzeća biti osim za internu upotrebu dostupna i građanima.
U gradskom saobraćajnom preduzeću kažu da za punionicu, čiju je izgradnju osim tog preduzeća finansiralo i Društveno preduzeće „Novi Sad – Gas“, imaju građevinsku dozvolu samo za internu upotrebu.
„Početna ideja je bila da ova punionica ne bude otvorena za javnu upotrebu, ideja je internog karaktera i za sada ne postoje planovi da ona bude eksternog karaktera“, rekla je za RTV Apolonija Holo iz JGSP Novi Sad.
Za vožnju automobila na prirodni gas ili metan, koji se koristi kao pogonsko gorivo za autobuse novosadskog GSP-a, u Srbiji je sve veće interesovanje ali za sada u našoj zemlji postoji samo pet javnih pumpi koje ga nude.
Da postoji interesovanje za vožnju automobila na metan svedoči i grupa na društvenoj mreži Fejsbuk, koja za sada ima oko 40 članova.
U blizini Novog Sada otvorena je i punionica preduzeća „Srbijagas“ koja je takođe interna, međutim kako je za RTV rekao generalni direktor tog preduzeća Dušan Bajatović postoji ideja da ona bude i za motorna vozila ukoliko pribave neophodnu dokumentaciju.