„Soni“ najbolja azijska robna marka
„Soni“ je proglašen je za najbolju azijsku robnu marku u analizi marketinškog magazina „Kampanja“, uprkos hakerskim napadima u kojima su ranije ove godine od japanskog giganta ukradeni lični podaci više od 100 miliona korisnika njegovih internetskih servisa.
Japanske i južnokorejske kompanije zauzele su prvih pet pozicija. Iza „Sonija“ su plasirani „Panasonik“, „El-Dži“, „Samsung“ i „Kanon“.
Među prvih 100 nema nijedne firme iz Kine. Najbolje plasirana kineska kompanija je proizvođač elekronskih uređaja „Hajer“, na 102. poziciji.
„Ovo istraživanje potvrdilo je da su kineski i indijski proizvođači suočeni sa izazovom da steknu poverenje potrošača izvan domaćih tržišta“, navodi se u izveštaju.
Nabolje plasirana indijska firma je „Amul“, na 89. mjestu, koji se bavi proizvodnjom mlečnih proizvoda i sladoleda.
Pet prvoplasiranih kompanija zadržale su prošlogodišnje pozicije, što govori o čvrstom poverenju koje uživaju među azijskim potrošačima.
Uprkos navodnom velikom apetitu azijskih kupaca za luksuzom, među prvih 25 kompanija nema proizvođača luksuzne robe. „Šanel“, „Roleks“ i „Be-Em-Ve“ zauzeli su 30, 41. i 49. poziciju.
Iako je „Prada“ ove godine izašla na berzu u Hong Kongu, pala je za skoro 100 pozicija u odnosu na prošlu godinu, pa je sada na 348. mestu.
Istraživanje je sprovedeno među potrošačima u Australiji, Kini, Indiji, Japanu, Hong Kongu, Maleziji, Singapuru, Tajvanu, Južnoj Koreji i Tajlandu.