Dve milijarde za još jedan Bulevar
Bulevar kralja Aleksandra, njegov izgled i funkcionalnost, deset meseci  posle rekonstrukcije, pravi su putokaz kako bi u budućnosti trebalo da  se rade velike i male ulice u Beogradu i u čitavoj Srbiji. Press je  istraživao šta je sve potrebno da glavni grad dobije još jednu tako  modernu saobraćajnicu kao i šta je to što „novi“ Bulevar čini posebnim.
 
Prema rečima naših sagovornika, Ruzveltova ulica, ulica Kraljice  Marije, Cara Dušana, Vojvode Stepe, Maksima Gorkog kandidati su da  postanu moderni bulevari. Urbanistički uslovi za rekonstrukciju, izrada  idejnih projekata, kao i budžetska sredstva „samo“ su neki od uslova  koji moraju biti ispunjeni da bi se to i ostvarilo.
Od Kalenić pijace do…
 
Za  rekonstrukciju Bulevara koja je trajala pola godine iz gradske kase  izdvojeno je 1,8 milijardi dinara. Prema rečima direktorke Urbanističkog  zavoda Beograda Žakline Gligorijević, i cena rekonstrukcije pomenutih  ulica iznosila bi otprilike toliko, ali bi radovi možda trajali i do  godinu dana.
 
– Kvalitet postojećih instalacija, stanje  kanalizacione i vodovodne mreže, zatim menjanje položaja šina, sve su to  faktori koji utiču na transformaciju jedne ulice u moderan bulevar.  Kako u pogledu trajanja radova, tako i u pogledu sredstava koje je  neophodno utrošiti. Svakako da je Bulevar kralja Aleksandra orijentir za  tako nešto – kaže Žaklina Gligorijević.
 
Predrag Krstić, direktor grupe za saobraćaj Urbanističkog zavoda  Beograda, kaže za Press da bi „drugi Bulevar“ Beograd mogao da dobije od  Kalenić pijace do Južnog bulevara, ali i nastavkom rekonstrukcije  Južnog bulevara ka ulici Vojislava Ilića.
 
– S obzirom na to da je ova trasa delimično rekonstruisana, najbolje  bi bilo da se nastavi u tom smeru. Alternativno, Beograd bi mogao da  dobije još jedan bulevar od ulice Maksima Gorkog. I to na potezu od  Kalenić pijace do Južnog bulevara. Potrebno je da ulica bude detaljno  planski sagledana i da ima sredstava za realizaciju predloga. Takvi  radovi na ovom potezu trajali bi između godinu i dve dana – kaže Krstić.
Istorijski značaj
 
Kako  ističe gradski sekretar za urbanizam Milan Vuković, Bulevar kralja  Aleksandra jedinstven je kako po svom položaju tako i po saobraćajnom,  trgovačkom i kulturno-istorijskom značaju, i u odnosu na druge  saobraćajnice u starom gradskom jezgru i u odnosu na prekosavske i  prekodunavske ulice i bulevare.
 
Ipak, prema njegovom mišljenju, postoje ulice u gradu koje imaju sličnosti sa Bulevarom.
 
–  Ulica Vojvode Stepe, Bulevar oslobođenja od Slavije, ulica 27. marta,  Džordža Vašingtona, Dušanova, pa i Karađorđeva svakako zaslužuju nov,  savremen izgled. Sve ove saobraćajnice zbog potreba boljeg tramvajskog i  ostalog javnog saobraćaja imaju puno toga sličnog sa Bulevarom kralja  Aleksandra u smislu poslovanja i stanovanja – kaže Vuković.
	




