Dve milijarde za još jedan Bulevar

Bulevar kralja Aleksandra, njegov izgled i funkcionalnost, deset meseci posle rekonstrukcije, pravi su putokaz kako bi u budućnosti trebalo da se rade velike i male ulice u Beogradu i u čitavoj Srbiji. Press je istraživao šta je sve potrebno da glavni grad dobije još jednu tako modernu saobraćajnicu kao i šta je to što „novi“ Bulevar čini posebnim.
 
Prema rečima naših sagovornika, Ruzveltova ulica, ulica Kraljice Marije, Cara Dušana, Vojvode Stepe, Maksima Gorkog kandidati su da postanu moderni bulevari. Urbanistički uslovi za rekonstrukciju, izrada idejnih projekata, kao i budžetska sredstva „samo“ su neki od uslova koji moraju biti ispunjeni da bi se to i ostvarilo.

Od Kalenić pijace do…
 
Za rekonstrukciju Bulevara koja je trajala pola godine iz gradske kase izdvojeno je 1,8 milijardi dinara. Prema rečima direktorke Urbanističkog zavoda Beograda Žakline Gligorijević, i cena rekonstrukcije pomenutih ulica iznosila bi otprilike toliko, ali bi radovi možda trajali i do godinu dana.
 
– Kvalitet postojećih instalacija, stanje kanalizacione i vodovodne mreže, zatim menjanje položaja šina, sve su to faktori koji utiču na transformaciju jedne ulice u moderan bulevar. Kako u pogledu trajanja radova, tako i u pogledu sredstava koje je neophodno utrošiti. Svakako da je Bulevar kralja Aleksandra orijentir za tako nešto – kaže Žaklina Gligorijević.
 
Predrag Krstić, direktor grupe za saobraćaj Urbanističkog zavoda Beograda, kaže za Press da bi „drugi Bulevar“ Beograd mogao da dobije od Kalenić pijace do Južnog bulevara, ali i nastavkom rekonstrukcije Južnog bulevara ka ulici Vojislava Ilića.
 
– S obzirom na to da je ova trasa delimično rekonstruisana, najbolje bi bilo da se nastavi u tom smeru. Alternativno, Beograd bi mogao da dobije još jedan bulevar od ulice Maksima Gorkog. I to na potezu od Kalenić pijace do Južnog bulevara. Potrebno je da ulica bude detaljno planski sagledana i da ima sredstava za realizaciju predloga. Takvi radovi na ovom potezu trajali bi između godinu i dve dana – kaže Krstić.

Istorijski značaj
 
Kako ističe gradski sekretar za urbanizam Milan Vuković, Bulevar kralja Aleksandra jedinstven je kako po svom položaju tako i po saobraćajnom, trgovačkom i kulturno-istorijskom značaju, i u odnosu na druge saobraćajnice u starom gradskom jezgru i u odnosu na prekosavske i prekodunavske ulice i bulevare.
 
Ipak, prema njegovom mišljenju, postoje ulice u gradu koje imaju sličnosti sa Bulevarom.
 
– Ulica Vojvode Stepe, Bulevar oslobođenja od Slavije, ulica 27. marta, Džordža Vašingtona, Dušanova, pa i Karađorđeva svakako zaslužuju nov, savremen izgled. Sve ove saobraćajnice zbog potreba boljeg tramvajskog i ostalog javnog saobraćaja imaju puno toga sličnog sa Bulevarom kralja Aleksandra u smislu poslovanja i stanovanja – kaže Vuković.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE