Vagoni kao staro gvožđe

„Železnice Srbije“ putnički saobraćaj trenutno obavljaju sa oko 4.500 vagona. Međutim, duž pruga i u železničkim stanicama parkirano je još oko 3.500 neispravnih teretnih kola, koja zbog decenija nebrige sve više propadaju. U ovoj godini broj neupotrebljivih vagona biće smanjen, pre svega zahvaljujući posebnom programu Vlade Srbije koja je za remont voznih sredstava iz budžeta izdvojila 900 miliona dinara. Od tog novca biće popravljeno i 362 teretna vagona, a posao je poveren domaćim firmama.

Od ukupnog broja „teretnjaka“ koji ruže železničke stanice i pruge, 180 vagona čeka na završetak procesa razmene sa bivšim jugoslovenskim republikama, u skladu sa ugovorima na državnom nivou i između železničkih uprava. Reč je o procesu razmene teretnih vagona koji su pripadali železnicama bivših jugoslovenskih republika, a u trenutku formiranja novih država nalazili su se na teritorijama drugih republika. Taj postupak, koji je obuhvatao popis i detaljno evidentiranje broja i stanja vagona, odvija se već godinama, a nakon više stotina razmenjenih teretnih kola, sada se posao privodi kraju.

Ima i vagona koji više ne mogu da se poprave, tačnije remont je neisplativ. Ti „teretnjaci“ čekaju na kasaciju, odnosno prodaju se kao staro gvožđe.

– U toku je popis svih teretnih kola koja stoje duž srpskih pruga i nisu u saobraćaju, kako bi bilo utvrđeno koja će biti izdvojena za kasaciju, a koja će moći da budu popravljena – kaže, za „Novosti“, Nenad Stanisavljević, direktor Medija centra „Železnica Srbije“. – Konačan spisak trebalo bi da bude završen do kraja maja. Takođe, u toku je priprema javne licitacije na kojoj bi trebalo da se proda 213 teretnih vagona, za koje postoje sve odgovarajuće odluke o rashodovanju i likvidaciji.

Procedura rashodovanja i prodaje starih vagona iz objektivnih razloga traje dugo.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE