Oglašavanje na internetu prestiže TV do 2017.
Zahvaljujući snažnom rastu oglašavanja putem mobilnih telefona i tablet kompjutera, oglašavanje na internetu nadmašiće televizijsko do 2017. godine, procenjuje Zenith Optimedia.
Ta firma za zakup oglasnog prostora, u vlasništvu agencije Publicis, objavila je u ponedeljak analizu u kojoj procenjuje da će se udeo oglašavanja putem mobilnih uređaja – pametnih telefona i tablet računara – u razdoblju od 2014. do 2017. u svetu udvostručiti, na 12,9 odsto, dok će ukupno oglašavanje na internetu dostići udeo od 28 odsto. Celokupnom rastu oglašavanja u tom razdoblju pridoneće sa 70 odsto.
Zenith Optimedia definiše globalnu potrošnju na oglašavanje podacima s 12 najvećih oglašavačkih tržišta u svetu.
"Internet se brzo pokazao kao dominantni oglašavački medij i po sadašnjim trendovima prestići će televiziju do kraja decenije. Rapidno raste vreme koje gledaoci provode prateći online video sadržaje na svojim laptopovima, tabletima i pametnim telefonima, a oglašivači preusmeravaju svoje budžete na online medije kako bi pratili te trendove", kazao je Steve King, izvršni direktor Zenith Optimidije.
Analiza te firme pokazuje da bi u iduće dve godine internet mogao postati dominantni oglašavački medij u Kini, Nemačkoj, Finskoj, Irskoj i na Novom Zelandu, a već je sada najveći oglašavački medij u Australiji, Kanadi, Danskoj, Holandiji, Švedskoj i Britaniji.
Zenith takođe procenjuje da će u ovoj godini rast potrošnje na oglašavanje u svetu porasti za 4,2 odsto, na 531 milijardu dolara.
Foto: Pixabay