
Krševi se registruju bez pregleda
U Srbiji se i dalje na stotine hiljada automobila registruje bez pregleda ispravnosti, upozoravaju iz Udruženja tehničkih pregleda Srbije.
Tako registracionu nalepnicu dobije najmanje nekoliko stotina hiljada vozila u našoj zemlji. To potvrđuju čak i firme koje se ovom opasnom rabotom bave a koje se, očigledno se ne plašeći posledica, i oglašavaju.
U Srbiji ima oko 1.300 ovlašćenih stanica koje obavljaju ovu uslugu, kaže predsednik Udruženja tehničkih pregleda Trifun Stojanović. Na drumovima je oko dva miliona vozila što znači da je "u igri" kolač od najmanje 20 miliona evra na godišnjem nivou.
Veliki broj tehničkih pregleda u Srbiji posluje na ivici rentabilnosti zbog nelojalne konkurencije. Problem su tehnički pregledi koji postoje samo u papirima, jer vozači i ne doteraju svoje vozilo na pregled. Zaradu ostvaruju od procenta kojeg dobijaju od osiguravajućih kuća za obavezno auto osiguranje, objašnjava Stojanović.
Na našim drumovima se nalazi jedan od najstarijih voznih parkova u Evropi, pa vlasnici koji imaju tehnički neispravno vozilo registruju svoje automobile na crno,bez tehničkig pregleda. Pri tome i uštede jer je u ponudi za registraciju, kao dodatni mamac naveden "besplatan tehnički pregled".
Saobraćajna policija je doduše, poslednjih meseci pojačala kontrolu tehničkih pregleda, ali ni činjenica da je više od stotinu linija izgubilo, privremeno, dozvolu za rad, nije obeshrabrila lovce u mutnom.
Jedno od rešenja koje smo mi predlagali je bilo uvođenje minimalne cene tehničkog pregleda. Slali smo taj dopis svim nadležnim institucijama, obraćali smo se i premijeru. Za sada, iako ima nekih pomaka, rešenje se ne nazire, kaže Stojanović.
Zakon o bezbednosti saobraćaja je stupio na snagu 2009. godine, ali ni do danas nije zaživela oblast koja reguliše tehničke preglede.
Kako Novosti saznaju, u pripremi je prelazno rešenje koje će, najverovatnije od početka jeseni, podrazumevati obavezno fortografisanje vozila na liniji tehničkih pregleda dok se ne dostigne željena tehnička opremljenost i ne instalira video-nadzor na sve linije u Srbiji.