Facebook planira sopstvenu medijsku platformu

Facebook kao jedan od glavnih generatora prometa i za druge web stranice, u čemu se najviše ističu medijske kuće i njihovi informativni portali, planira izmene u ovom domenu.

Kada korisnik na Facebooku naiđe na podeljenu vest s neke spoljne stranice, klikom na link automatski se preusmerava na drugi sajt.

Facebook nije zadovoljan time, jer ne želi da na taj način gubi posetioce, a ni sami korisnici (pogotovo oni s nešto sporijim mobilnim uređajima) nisu oduševljeni, jer moraju čekati otvaranje druge aplikacije da bi pročitali celu vest.

Iz navedenih razloga Facebook već neko vreme planira da ponudi svoju platformu medijskim kućama i da im kroz opciju Instant Articles omogući objavu celih vesti upravo u sklopu Facebooka.

Ova mogućnost se još uvek nalazi u razvoju, a neki izvori govore da bi u primenu mogla stići već ovog meseca.

Međutim, veći problem za Facebook bio je kako novinske kuće nagovoriti da svoj sadržaj objavljuju putem njihove platforme, a odgovor, očekivano, leži u – novcu.

Facebook je sada ponudio vlasnicima sadržaja sav prihod od oglasa koji bi se vezali uz tako objavljene vesti, i to u slučajevima kad vlasnik vesti proda oglasni prostor. Ukoliko Facebook proda oglas uz vest, njemu bi ostalo 30 odsto prihoda, dok bi ostatak išao medijskoj kući.

Od toga hoće li ovaj način podele prihoda biti dovoljno primamljiv medijima zavisi i lansiranje Facebookove medijske platforme. zvaničnih informacija iz društvene mreže za sada nema.

Foto: Beta-AP

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE