Kinezi bi da grade novi most u Beogradu

Most na Dunavu kod Vinče sa pristupnim putevima i prugom koštaće oko 470 miliona evra, a Kinezi su već u igri za finansiranje ovog velikog projekta, piše Blic.

Novi drumsko-železnički most je ključan da bi se podigao "Beograd na vodi", jer će se izbaciti teretni vozovi iz centra grada, a kompletiraće se i drumska obilaznica oko Beograda. Autoput će tako biti direktno povezan sa banatskim magistralama, pa vozači neće morati da ulaze u Beograd i Pančevo.

Procenjuje se da bi izgradnja trajala oko tri godine. Potencijalna izgradnja putem koncesije ili javno-privatnog partnerstva planirana je sa kineskim partnerima.

Ukupna investiciona vrednost izgradnje celokupnog projekta iznosi oko 470 miliona evra, od čega je za drumsko-železnički most potrebno oko 129 miliona evra, kažu za Blic u Ministarstvu građevine.

Dokumentacija za izgradnju mosta i obilaznice uveliko se priprema, urađeni su generalni i idejni projekti, koji su u postupku odobravanja, kao i studija o proceni uticaja na životnu sredinu. Grad Beograd i grad Pančevo usvojili su planove detaljne regulacije.

Ipak, nedostaje projekat za dobijanje građevinske dozvole, a nisu još utvrđeni ni izvori finansiranja, pa se ne može precizirati kada će izgradnja mosta i pruge započeti. Izvesno je da će radova biti, zbog čega se dokumentacija priprema, objašnjavaju u Železnicama.

Nakon izgradnje mosta teretni vozovi neće ići prugom oko Kalemegdana. Obilazna pruga omogućila bi da se ostvari direktna veza Banata sa centralnom Srbijom, kao i bezbedan prevoz opasnih materija van centralnog gradskog jezgra, kako na području Beograda, tako i na području Pančeva.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE