Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    3 tajne dobrog govora Matthewa McConaugheya

    Takmičite se sa samim sobom ako želite da postignete uspeh u poslu, kaže pasionirani glumac i odličan govornik Matthew McConaughey.

    Najuspešniji ljudi u bilo kojoj profesiji neverovatno su strastveni oko onoga što rade. Nemaju posao, imaju strast.
    Posmatrajte ovu strast pravo iz srca Matthewa McConaugheya u govoru koji je održao na dodeli Oskara:

    "Potrebne su mi tri stvari u životu svakog dana – osoba na koju se ugledam, nekoga kome se radujem, i nekoga koga jurim, sa kim se takmičim. Osoba na koju se ugledam je Bog. Porodici se radujem svakoga dana. Kada su me pitali ko je moj heroj, rekao sam – pustite me da malo razmislim… Kada su me opet pitali rekao sam – to sam ja za 10 godina. Onda sam napunio 25 godina, što je 10 godina kasnije, i onda mi je ta ista osoba rekla – znači sada si heroj? Ja sam odgovorio – Ni blizu! Moj heroj je onaj sa 35 godina! Poenta je da ću svakog dana, meseca, godine juriti tog heroja, svog starijeg sebe."

    Šta možemo da naučimo od najboljih:

    Govorite sa strašću i iz srca
    Većina poslovnih škola i fakulteta ne uči nas veštinama kako da držimo efektivne prezentacije. A upravo takve prezentacije su kada govornik priča iz srca, i sa energijom i dosta strasti! Možete pogledati govore na TED Talku ili Youtube prezentacije Stevea Jobsa, Marca Benioffa ili Ronalda Reagana.

    Manje je više
    Ako koristite slajdove onda neka svaki slajd sadrži što je manje informacija moguće. Manje je uvek više. Trebalo bi da koristite ruke, kontakt očima sa svima u publici i koristite duge sadržajne pauze kada kažete nešto važno.
    Nikada nemojte držati prezentaciju duže od 10 minuta bez videa, smešne slike ili pauze, jer ljudi ne mogu da održe punu pažnju toliko dugo. Zato su govori na TED-u kraći od 15 minuta.

    Nikada ne čitajte ono što ste pripremili (scenario)
    Poželjno je da pričate iz srca, a ne da se držite scenarija. Naracija može mnogo toga da uradi, posebno kada imate „heroja“ ili proizvod ili uslugu koju želite da predstavite.

    Neki od najvažnijih govora dvadesetog veka održao je Ronald Reagan. Nije se držao scenarija i bukvalno je promenio svet izazivajući Gorbacheva rečima „Srušite ovaj zid“. Ove tri reči savršen su primer kako je manje više.
    Umesto da prezentujete govor, predstavite iskustvo! Govorite iz srca kao Matthew McConaughey i rezultati će doći sami.

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE