Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Učite od najboljih: 2 razloga zašto je Ralph Lauren IDEALAN ŠEF

    Možda radite za mikromenadžera koji sedi odmah pored vas, i nadgleda vam sve od beležaka do mejlova. Ili možda radite za ekstremnog delegatora, nekoga ko vam daje mogućnost da odlučujete o veoma važnim stvarima, iako biste možda više voleli malo smernica.

    Nijedna situacija nije baš omiljena, ali ispostavilo se da trećim putem menadžerisanja idu samo najbolji menadžeri, tzv. super-šefovi: Oni su i mikromenadžeri i ekstremni delegatori. U svojoj novoj knjizi “Superbosses,” a čije delove prenosi Business Insider, profesor biznis škole Dartmouth Sydney Finkelstein, kaže da ovakvi lideri uspevaju da svoje zaposlene čine srećnima, i lansiraju čitave nove generacije talentovanih u svojoj industriji.

    Jedan od načina da se to uradi jeste naizmenično davati ogromnu pažnju detaljima i povući se i ustupiti svojim pulenima da rade dalje sami.

    Modni dizajner Ralph Lauren, koga je Finkelstein prepoznao kao super-šefa, upravo daje primer ovog menadžerskog stila.
    Lauren dosledno daje velike odgovornosti svojim zaposlenima. Kako je jedan modni dizajner (Sal Cesarani), koji je nekada radio za Laurena, rekao – “Lauren čini da se osećate kao deo svega.
    U isto vreme, novinar Stanley Gellers rekao je Finkelsteinu da je Lauren “pravi mikromenadžer. Ništa ne napušta kancelariju bez njegovog nadgledanja. On je taj koji stavlja odeću na lutke ako to nije dobro uradio glavni prodavac. On je taj koji lično proverava svoje prodavnice. On je krajnje detaljan čovek.

    Kako idealnom šefu polazi od ruke da pravi ravnotežu između osnaživanja zaposlenih i vođenja računa da je sve po njihovoj volji?

    Finkelstein kaže da su mikromenadžment i delegiranje povezani, ali da postoje na dva različita kraja kontinuuma. I dok je lako pasti u jedna obrazac ili drugi, sasvim je moguće biti na visini zadatka na oba kraja.

    U knjizi on piše ovako:

    To je zato što idealni šefovi pokazuju i šire takvo kontrolisanje detalja da su u stanju da efikasno prenesu i stvore mogućnosti za svoje štićenike. Oni tačno znaju šta se događa u njihovim poslovima. Oni znaju ko dobro radi a ko ne. Znaju slabosti i snage njihovog rada i izveštaja. Znaju poslednje trendove koji utiču na tržište. A to znanje daje im samouverenost da delegiraju, što dalje znači da znaju kada, kako i kome da delegiraju.

    Drugim rečima, idealni šefovi intervenišu i dodeljuju odgovornost samo u onoj meri u kojoj će pomoći da njihovi zaposleni uče i napreduju. Na taj način, gaje talente svojih zaposlenih i vode ih do toga da ispune svoj pravi potencijal.

    Foto: Youtube/Printscreen

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE