
POJAM DANA: Diskretni marketing
Digitalni marketing je jedna od poslovnih disciplina s najviše žargonskih pojmova, koji simbolišu veliku promenu nastalu u marketingu kao rezultat tehnoloških inovacija i životnog stila milenijumske generacije.
Ukoliko ste novi u svetu digitalnog marketinga ili ste već iskusan profesionalac koji je svestan da su televizija, radio i štampa, u obliku koji danas poznajemo, stvar prošlosti, sve više ćete se susretati s pojmovima koji postaju neka vrsta jedinstvenog, univerzalnog jezika kojim se današnji marketinški stručnjaci sporazumevaju.
Neke od naiinteresantnijih izraza našli smo u knjizi DIGITALNI MARKETING: POJMOVNIK, autorke Nataše Krstić, u izdanju Fakulteta za medije i komunikacije.
Pojam dana: INBOUND MARKETING // DISKRETNI MARKETING
Bilo koja marketinška aktivnost koja ima zadatak da privuče pažnju potrošača ka određenom brendu. Reč inbound označava dolaženje i kao tehnika u marketingu ima za cilj da putem promocije koja se vrši digitalnim i/ili tradicionalnim kanalima komunikacije “dovede” kupca, pridobije njegovu naklonost, učini brend jednostavnim za pronalaženje, lako vidljivim putem zanimljivog, relevantnog, korisnog sadržaja. Većina alata ili tehnika koje se koriste u digitalnom marketingu spadaju pod diskretan marketing, poput optimizacije sajta na internet pretraživačima, kompanijskog bloga, upravljanja nalozima na društvenim mrežama, imejl marketinga i sl.
Suprotan pojam od diskretnog marketinga jeste agresivan marketing [outbound marketing] kojim se pažnja potencijalnih kupaca privlači putem TV reklama, veb-banera, telemarketingom, oglašavanjem na internet pretraživačima, itd.