
POJAM DANA: Bikoni
Digitalni marketing je jedna od poslovnih disciplina s najviše žargonskih pojmova, koji simbolišu veliku promenu nastalu u marketingu kao rezultat tehnoloških inovacija i životnog stila milenijumske generacije.
Ukoliko ste novi u svetu digitalnog marketinga ili ste već iskusan profesionalac koji je svestan da su televizija, radio i štampa, u obliku koji danas poznajemo, stvar prošlosti, sve više ćete se susretati s pojmovima koji postaju neka vrsta jedinstvenog, univerzalnog jezika kojim se današnji marketinški stručnjaci sporazumevaju.
Narednih nekoliko dana objavićemo neke od naiinteresantnijih izraza iz knjige DIGITALNI MARKETING: POJMOVNIK, autorke Nataše Krstić, u izdanju Fakulteta za medije i komunikacije.
Pojam: BEACONS // BIKONI
’Vrsta predajnika ili signalnih uređaja koji mogu da prenesu određenu informaciju/sadržaj na mobilni telefon korisnika, kada se korisnik fizički nalazi blizu mesta prodaje. Potrebno je da posetilac/korisnik ima aktivirani internet na mobilnom telefonu i/ili preuzetu mobilnu aplikaciju. Kompanija Apple je među prvima ponudila svoju verziju bikona – iBeacons, koji elektronski pozdravljaju iPhone mobilni telefon kupca prilikom posete Apple Store-u, prosleđuju informacije o najnovijim ponudama, promocijama i pružaju mogućnost plaćanja bez čekanja.