Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Razvojem turizma se privlače investitori

    "Istraživanja su pokazala da, kada kompanije traže novo mesto za investiranje ili da presele svoje poslovanje, ono što ih opredeljuje za određenu lokaciju jeste percepcija tog mesta u javnosti", naveo je za BIZLife Roger Pride, direktor međunarodne marketinške agencije Heavenly i bivši direktor marketinga velške Vlade.

    Turizam je svojevrstan nevidljivi uvoz, koju ulogu on igra u prihodima jedne države?

    Turizam je veoma bitan za ekonomiju ali po mom mišljenju i za druge oblasti, a to političari ne uviđaju uvek. Veoma je bitno izgraditi svest o turističkom potencijalu. Često se u njega ne uklaže koliko u druge sektore, a u nekim je državama u samom centru.

    Turistička delatnost poboljšava prosperitet određenog mesta. Mislim da je pravi izazov osigurati da se prihod od turizma koristi pametnije. Istraživanja su pokazala da, kada kompanije traže novo mesto za investiranje ili da presele svoje poslovanje, ono što ih opredeljuje za određenu lokaciju jeste percepcija tog mesta u javnosti. Ukoliko su ljudi prijatni, a mesto je lepo sa prijatnom klimom oni će doći. Na taj način turizam utiče na razvoj poslovanja, destinacije i privlačenje investitora.

    Šta je bitnije kada promovišemo destinaciju, infrastruktura i prirodne lepote ili duh starosedelaca?

    Mislim da su oboje podjednako bitni. Kada je reč o brendiranju destinacije gledamo tri elementa.  Prvi je prostor, odnosno lokacija i fizički izgled podneblja. Drugi element su ljudi koji sačinjavaju taj lokalitet, njihova ličnost, karakter i duh. Poslednji je istorijsko nasleđe pod kojim se misli na priču mesta  zanimljivosti. Najčešće brendiranje sadrži sva tri elementa i, u zavisnosti od mesta, fokusiramo se na jedan od njih. Odabiru prethodi detaljno istraživanje koje odlučuje šta je to što određenu lokaciju čini lepom i jedinstvenom. Dakle, spojite elemente, a zatim izdvojite jedan na kojem ćete inicijalno da pravite platformu za promociju.

    Koji su trenutni marketinški trendovi u brendiranju destinacija?

    Svi smo svedoci toga koliko drastično se marketing promenio u poslednjih deset ili 15 godina. Ne možemo stvari generalizovati ali pogledajmo mladu generaciju. Oni žive život kroz mobilne telefone. Dobijaju informacije internetom i neprestano razmenjuju mišljenja. Stvaraju kontent. Destinacija koja želi da bude uspešna treba da zna da ceni moć ljudi da stvore dobar sadržaj tako što će ispričati svoju priču i utiske. Jer ova ’konektovana’ generacija ne sluša autoritete ili u ovom slučaju zvanične turističke organizacije. Dakle ukoliko neka turistička institucija kaže ’Srbija je odlična, Beograd je sjajno mesto ’oni će biti pomalo nepoverljivi. Ali ukoliko to kažu njihovi prijatelji oni će početi da slušaju.

    Dakle najznačajniji marketinški trend današnjice je digitalizacija i socijalni mediji. Umesto da trošite vaš put ka uspehu na advertajzing osigurajte uspeh postaravši se da zapovedate medijskim prostorom pravljenjem odličnih priča kako bi ljudi dolazili ovamo i posećivali vaše mesto.

    Pride je bio poseban gost na  panel diskusiji ’Destinacija kao brend’, u organizaciji izdavačke kuće Clio, koja se bavila upravljanjem reputacije mesta. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE