Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako razviti kulturu osiguranja u Srbiji?

    Nakon gotovo četiri decenije radnog veka u osiguranju i rada od samog osnivanja kompanije, Branko Krstonošić odlazi u penziju. Promena u rukovodstvu stupiće na snagu 27. decembra 2015. godine, kada će ga na poziciji predsednika Izvršnog odbora zameniti Zoran Blagojević, dosadašnji Izvršni direktor ove kompanije.

    Pred Blagojevićem nije lak zadatak. Građani nisu dovoljno informisani o koristima osiguranja, ali činjenica je da i trenutna ekonomska situacija u zemlji tj. nizak nivo životnog standarda utiče na odluku ljudi da se odluče za osiguranje.

    Čak ni posle razornih poplava koje su prošle godine pogodile Srbiju, nije se povećao broj osiguranih domaćinstava, a naši ljudi i dalje se vode tim da se ovakve stvari samo drugima dešavaju. U zapadnoevropskim zemljama osiguranje od grada, poplave i oluje ima čak 75% stanovništva, a u nekim zemljama je osiguranje od grada, oluje i požara obavezno.

    I kako sad razviti kulturu osiguranja u Srbiji? Na to pitanje, uskoro novi direktor Wiener Städtische osiguranja odgovara pitanjem: Da li smo mi iz industrije osiguranja učinili sve što možemo da kod građana stvorimo svest o potrebi ugovaranja životnog osiguranja?

    „Setimo se da je pre nepunih deset godina nekoliko društava za osiguranje ostalo bez dozvole za obavljanje delatnosti i prestalo sa radom. Slična situacija se dogodila i prethodne godine sa jednim učesnikom na tržištu. Kakvu poruku dobijaju korisnici, odnosno potencijalni korisnici naših proizvoda u pogledu industrije osiguranja? A mi govorimo o životnom osiguranju koje je kombinacija osiguranja i štednje, i to na dug rok. Poverenje, stabilnost, sigurnost, kreativnost, komunikacija i prisutnost je nešto što nam je preko potrebno,“ kaže Blagojević.

    Građani jednostavno nisu dovoljno informisani, jer osiguranje predstavlja i jedan vid štednje. Ugovaranjem, na primer, mešovitog životnog osiguranja, građani sebi obezbeđuju dvostruku korist – značajnije uvećavaju svoja sredstva i istovremeno su osigurani.

    „Danas, kada su kamate na oročena sredstva u bankama daleko manje nego što su ranije bile, može se reći da su ovi proizvodi konkurentni na finansijskom tržištu. Pored finansijske zaštite u slučaju neželjenih događaja, životno osiguranje omogućava i dopunski prihod u starosti, kao i pomoć pri rešavanju važnih životnih pitanja kao što su školovanje dece, stambeni kredit, pokretanje sopstvenog biznisa i slično“, kaže Blagojević za BIZLife.

    Kako to onda objasniti na jednostavan način. Blagojević kaže da je proizvod Moja investicija savršen primer.

    „Muškarac koji ima 40 godina, i želi da uloži 10.000 evra na period od pet godina, dobiće osiguranu sumu od 10.887 evra plus pripisanu dobit.“

    Malo li je?

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE