Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Srpski putevi među najlošijim na svetu

    Srbija je jedna od malobrojnih zemalja u kojoj ubrzo posle izgradnje ili obnove puta, puca asfalt, a na listi Svetskog ekonomskog foruma, srpski putevi su po kvalitetu na 120. mestu među 140 zemalja.

    Srpske puteve uglavnom asfaltiraju strane kompanije, koje dobijaju kredite iz Evrope. Domaći putari, koji tvrde da je kvalitet puteva sve lošiji, uglavnom su podizvođači.

    Iz resornog Ministarstva najavljuju sankcije za nesavesne izvođače, ali i preciznije ugovore o kontroli kvaliteta asfalta. Putari priznaju da se najviše štedi – na asfaltu. Pri davanju kontrolnog uzorka, često se ustanovi da nije ugrađena količina asfalta predviđena projektom.

    Predsednica Sindikata putara Sonja Asanović smatra "da bi se sprečilo korišćenje tih loših materijala koji su, između ostalog, jedan od razloga što naši putevi brzo propadaju, pre svega je neophodno pojačati nadzor", kaže Asanovićeva.

    Toliko je rupa na putevima Srbije da vozačima neretko stradaju gume, felne, a godišnje se zbog udubljenja u asfaltu, takozvanih udarnih rupa, desi stotinak saobraćajnih nezgoda.

    "Kad se vozilo ošteti zbog udara u rupu, vozač zovne policiju, policija napravi zapisnik. On može preko suda da nas tuži, mi to platimo, pa to refundiramo sa preduzećem s kojim imamo ugovor. U Srbiji ima 25 preduzeća koja su zadužena za održavanje puteva", objašnjava direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak.

    Srbija je jedna od malobrojnih zemalja u kojoj, posle izgradnje ili obnove puta, za nekoliko meseci puca asfalt. A izvođač je garantovao odličan kvalitet, rok trajanja od najmanje deset godina. U praksi – garancija na izgrađen put je samo godinu dana. To pravilo su uveli kreditori.

    U naredne tri godine, biće obnovljeno 1.100 kilometara puteva, kažu u resornom ministarstvu. Naglašavaju da su zbog niske cene određeni izvođači dobijali poslove, a onda, aneksima, povećavali troškove. Krajnji ishod za državu bio je kašnjenje radova, ali i preplaćen put lošeg kvaliteta.

    "Kada se put uradi, izvršimo određenu reviziju kvaliteta izgradnje puta, to je ono što možemo trenutno u procesu na putevima koji se trenutno rade. Na novim putevima to će biti mnogo rigoroznije", ističe ministarka građevinarstva i infrastrukture Zorana Mihajlović.

    Napominje da će putevi imati i kvalitet. "U tom smislu, oni moraju da plaćaju kaznene penale, pa čak može da se desi situacija da više ne mogu da rade na određenoj deonici", ukazala je Mihajlovićeva.

    Na listi Svetskog ekonomskog foruma, srpski putevi su po kvalitetu na 120. mestu među 140 zemalja. Iza Srbije su, na primer, Rumunija i Bosna i Hercegovina, a Hrvatska i Slovenija su daleko ispred – na 29, odnosno 38. mestu.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE