Rusi zbog sankcija na režimu štednje

Pod zapadnim sankcijama znatno se povećao broj onih građana Rusije koji zarađuju manje od životnog minimuma.

Da Rusi osećaju ekonomsku krizu u svakodnevnom životu pokazalo je i poslednje sociološko istraživanje koje je sproveo ovih dana holding Romir, pišu Novosti.

Zbog povećanja cena u poslednjih šest meseci dve trećine građana prešlo je na "režim štednje", što je dovelo do brojnih novina, a jedna od njih je i promena jelovnika za mnoge porodice.

Brojke u istraživanju Romira, između ostalog, pokazuju i da se 80 odsto anketiranih odreklo raznih delikatesa, njih 79 odsto ne kupuje odeću i obuću, izlazaka se lišilo 77 procenata, a 73 odsto sada neće ići na odmor i putovanja.

Hranu manje kupuje 76 procenata građana, a jedina korist od ekonomske krize je ta što je 70 odsto ljudi smanjilo kupovinu alkohola, a 60 odsto cigareta. Ukupna prodaja u prvom polugodištu u ruskim prodavnicama je opala za osam procenata.

Kriza se najviše oseća u malim gradovima kao i na severozapadu Rusije i mestima na Uralu. U Moskvi i Sankt Peterburgu gde se obrće oko 80 procenata ruskog kapitala i gde su uredi velikih domaćih i stranih kompanija, odricanja građana su manja.

Još uvek dobro žive i "severni Emirati", tj. delovi Rusije gde se crpe nafta i gas. Relativno dobre su zarade na Sahalinu, u habarovskom kraju na dalekom istoku.

Sa druge strane, povećava se broj građana koji primaju manje od statističkog životnog minimuma koji iznosi 9.662 rublje, što je nešto manje od 150 evra. Takvih je sada u Rusiji 23 miliona.

Potpredsednica ruske vlade Olga Golodec kaže da statistika pokazuje da već osam meseci zaredom padaju realna primanja zaposlenih.

Osim onih u velikim kompanijama, još uvek dobro žive zaposleni u raznim federalnim službama. Činovnici su najzaštićenija kasta koja se ne plaši da će ostati bez posla.

Baš kao i uvek u ovakvim situacijama, bez obzira na to o kojoj se zemlji radi, oni najbogatiji nikakvu krizu ne osećaju. Pa tako, iako je generalno znatno opala prodaja automobila u Rusiji, potražnja za onim najskupljim markama i modelima je porasla.

Foto: Beta-AP

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE