
Automobilski gigant testira vodonik
Uprkos visokoj ceni tehnologije proizvođači automobila ne odustaju od vodonika i automobila koje pokreću gorivne ćelije.
Toyota je pokazala kako takav automobil može u komercijalnu prodaju i ravnopravnu borbu za kupce s benzinskim i dizel vozilima, a sve više je onih brendova koji ne žele ostati bez dela kolača koji donosi novi segment na tržištu.
BMW jako dobro skriva informacije o novitetima koji tek dolaze. Tako se tek sada saznalo za njegov automobil na vodonik, zasnovan na istoj platformi na kojoj su Bavarci bazirali i i8.
Uz izmenjeni dizajn tu je i jedna tehnološka razlika koja je više nego očigledna – nema više benzinskog motora od ,5 litara. Umesto njega Nemci su iskoristili sistem gorivnih ćelija koje proizvode struju i pune baterije ovog plug-in hibrida.
BMW je okvirno otkrio o čemu se tu radi. Gorivne ćelije smeštene na mestu gde se kod i8 nalazi konvencionalni motor, hrane se vodonikom smeštenim u cilindričnom rezervoaru.
Taj vodonik reaguje s ohlađenim vazduhom i stvara struju koja pogoni električni motor smešten pozadi. Ovakva kombinacija testnom BMW osigurava 255 KS.
Kako BMW i Toyota zajedno rade na novim automobilima, može se pretpostaviti da je u ovom prototipu Toyotina tehnologija koja pokreće i limuzinski Mirai.