Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    U prvom planu razvoj i investicije

    Kompanija koja posluje na tržištu Srbije preko 13 godina, koja je do sada uložila preko 160 miliona evra u ovo tržište, koja iza sebe ima jednu od najuspešnijih privatizacija u Srbiji – Merimu iz Kruševca, bili su samo delić povoda za razgovor sa Gordanom Brašić, predsedniciom kompanije Henkel Srbija i HR direktorka.

    Koliko god su uslovi za strane investitore povoljni u jednoj zemlji, smatra se da je dobra praksa već postojećih investitora najbolji putokaz novim. Henkel je u Srbiji zabeležio zavidne rezultate. Kada sumirate, prema vašem mišljenju, šta je tim dobrim rezultatima najviše doprinelo?

    Naša kompanija posluje u Srbiji od 2002. godine, a uspeh koji već 13 godina ostvarujemo rezultat je različitih faktora. Pored investicija u brojne projekte modernizacije i unapređenja proizvodnih pogona, te uvođenja najnovijih tehnologija u skladu sa strategijom održivog razvoja, verujem da su strateško razmišljanje i neverovatna posvećenost celog našeg tima ključni faktori za uspeh.

    Henkel je 2002. godine privatizovao Merimu Kruševac, najveću fabriku za proizvodnju deterdženata u regionu nakon čega je počela implementacija Henkelove kulture i načina poslovanja. Kao rezultat toga, naša fabrika u Kruševcu postala je prva fabrika u Srbiji koja je dobila ISO 50.001 sertifikat za energetsku efikasnost u maju 2012. godine i danas je jedna od najboljih Henkelovih fabrika u svetu. Takođe, naše dve fabrike u Inđiji koj eproizvode Ceresit građevinske lepkove i tečne maltere, snabdevaju sedam tržišta u regionu sa više od 23 miliona stanovnika, dok udeo izvoza u ukupnoj proizvodnji doseže gotovo 30 odsto. 

    Od dolaska u Srbiju, naša kompanija je investirala više od 160 miliona evra u proizvodne pogone i srpsko tržište, dok je Henkel Srbija sa svojim fabrikama u Kruševcu i u Inđiji danas centar za snabdevanje 55 miliona potrošača u regionu, a naše brendove iz srpskih fabrika izvozimo na 24 regionalna i evropska tržišta. Takođe, privatizacija Merime smatra se jednom od najuspešnijih u Srbiji do današnjih dana.

    Koje ste značajnije investicije imali u skorije vreme?

    Mi smo tokom proteklih godina kontinuirano ulagali u unapređenje proizvodnih procesa i poslovanja, a samo prošle godine smo imali dve velike investicije koji su još jedan pokazatelj snage naše lokalne kompanije.

    Tako smo u aprilu 2014. godine otvorili novo skladište u okviru naše fabrike u Kruševcu kao odgovor na konstantan rast obima proizvodnje koji je zahtevao odgovarajući skladišni prostor. Novo regionalno skladište ukupne površine od 8.500 kvadratnih metara ispunjava sve SHEQ standarde, a sama investicija premašila je cifru od 4 miliona evra. Takođe, u novembru prošle godine otvorili smo novu Bref fabriku što je investicija vredna 21 milion evra. Zahvaljujući njoj je otvorena su i nova radna mesta, a proizvode iz ove fabrike izvozimo u 24 zemlje regiona i Evropske unije.

    Vrlo često se čuje da poslovna klima u Srbiji još uvek nije adekvatna. Koje su vaše najveće zamerke?

    Srpsko tržište, kao i svetska, u velikoj meri su pogođena globalnom ekonomskom krizom. Stoga je poslovna klima u našoj zemlji postala veoma promenljiva i puna izazova, ipak, Srbija ima veliki potencijal koji pruža dosta prilika za razvoj i unapređivanje. Na prvom mestu, verujemo u moć lokalnog poslovanja, menadžment i kvalitet naših zaposlenih.

    Ipak, jedna od glavnih poteškoća u poslovanju u Srbiji je komplikovana i spora administracija. Neke procedure traju predugo i neophodno ih je pojednostaviti kako bi bile efikasnije. Globalna ekonomska kriza će i u narednom periodu nastaviti da utiče na tržište i ponašanje potrošača u Srbiji. Stoga bi trebalo ozbezbediti političku i makroekonomsku stabilnost koji će biti krucijalni kako za državu, tako i za investitore. U svakom slučaju, Srbija ima mnogo potencijala za dalji napredak i na dobrom putu je da postane deo većeg, objedinjenog tržišta u budućnosti.

    Kako ocenjujete konkurenciju u Srbiji, koji vam je akcenat bio u 2015. i koja je vaša strategija za nastupajuću 2016. godinu?

    Henkel ostaje fokusiran na razvoj i investicije, tako da će svakodnevni strateški pristup i dalje uključivati kontinuirana ulaganja u modernizaciju proizvodnje, najsavremenije tehnologije i održivi razvoj, u cilju postizanja što boljih poslovnih rezultata i zadovoljenja potreba potrošača.

    Nedavno ste usvojili i izveštaj o održivosti koji pokazuje, takođe, dobre rezultate. U kojoj meri je Henkel Srbija doprineo opštim rezultatima Henkela?

    Henkel Srbija predstavlja značajan deo naše globalne kompanije i njen strateški značaj je dokazan već nebrojeno puta. Henkel fabrika u Kruševcu je već uspela da ostvari ciljeve održivog poslovanja postavljene na kompanijskom nivou za 2016., dakle pre roka, i da smanji potrošnju energije, vode i proizvodnju otpada daleko ispod zacrtanih ciljeva smanjenja.

    Dodatno, još jedan sjajan pokazatelj strateškog opredeljenja naše globalne kompanije o jačanju poslovanja u Srbiji i regionu jeste dolazak Kaspera Rorsteda, izvršnog direktora kompanije Henkel, u Srbiju. Gospodin Rorsted je posetio Srbiju u aprilu ove godine i tom prilikom obišao lokalne kancelarije u Beogradu, upoznao se sa rukovodstvom i zaposlenima, i posetio Henkel fabriku u Inđiji. To je zaista neverovatna čast za ceo lokalni tim, obzirom da je to još jedna potvrda uspeha, vrednog rada i posvećenosti svih naših zaposlenih.

    Buduće investitore će svakako interesovati s kakvim kadrovima će se susreti u Srbiji. Kako je vaše iskustvo u ovoj oblasti?

    Verujem da su kvalitet i potencijal naše radne snage, kao i visoko kvalifikovani kadrovi, među vodećim prednostima Srbije kao investicione destinacije. Takođe, kao što sam već napomenula, uverena sam da su zaposleni kamen temeljac svake kompanije i njihova motivisanost je ključ za postizanje dobrih rezultata.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE