
Ombudsmanu se žale na otkaze, izvršitelje…
Za prva tri meseca gradskom ombudsmanu u Novom Sadu se obratilo 200 sugrađana, koji se žale na sve i svašta, od komunalnih usluga, računa, do rada privatnih izvršitelja, ali i neuplaćivanja staža i otkaza.
"Privatni izvršitelj mi je sa parkinga odneo auto zbog neplaćenog duga za komunalije, koji je mnogostruko manji od vrednosti samog vozila. Imam penziju, mogao je da mi stavi administrativnu zabranu, ali me niko ništa nije pitao. Žalio sam se, ali kao da nisam."
Primer sedamdesetogodišneg N. S. koji ima nevolje sa izvršiteljima, samo je jedan u nizu. Nezadovoljnih svim i svačim sve je više, a prema rečima zamenika gradskog ombudsmana Stojanke Varajić, za prva tri meseca javilo se oko 200 sugrađana.
Primljeno je 77 pisanih pritužbi poštom ili elektronskim putem. Istovremeno, predočava Varajićeva, obratilo se i 116 građana koji su lično bili i usmeno se informisali o mogućnostima zaštite svojih prava.
Kao i prethodnih godina, Novosađani se žale na slične probleme, poput dužine trajanja postupka pred organima, visine računa i naplate stambeno-komunalnih usluga, zatim na komunalno opremanje ulica, postupanje privatnih izvršitelja, a naročito na visinu troškova za njihov rad.
Na spisku pritužbi su i porez na imovinu, naplata dimničarine, problemi sa parking mestima i grejanjem, a većina postupaka po tim pritužbama još traje, ističe zamenica ombudsmana.
Građani su se obraćali i zbog neisplaćenih naknada za bolovanje, neuplaćivanja radnog staža, dobijenog otkaza, visine kamata u bankama, dugovanja za struju, dakle, i zbog onoga što nije u našoj nadležnosti.
U svim slučajevima, iako ne postoji nadležnost zaštitnika građana, svaka pritužba je razmotrena, a podnosilac je upoznat sa svojim pravima, kao i mogućnostima da se određenom državnom organu ili instituciji obrati za rešenje problema.
Sve je više ljudi pritisnutih teškom materijalnom situacijom, koji kucaju na vrata gradskog ombudsmana, tražeći pomoć.