Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Železnica pod striktnom kontrolom

    Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture tražiće nedeljne izveštaje od novog rukovodstva Železnica Srbije kako bi se kontrolisala reforma tog preduzeća.

    Novo rukovodstvo će ministarstvu dostavljati izveštaje na nedeljnom nivou, ceo proces je pod striktnom kontrolom. Posle više godina vlada više nema vremena da drži jedno neefikasno preduzeće kakve su do sada bile Železnice, rekao je državni sekretar u tom Ministarstvu Dejan Trifunović.

    On je kazao da će železnice već u martu biti utvrđena transformacija železnice na holding i tri zavisna društva za prevoz putnika, prevoz robe i železničku infrastrukturu. Te četiri celine će biti operativne već u julu mesecu.

    Kako je rekao, društvo za prevoz robe će biti primer transformacije srpskih železnica, racionalizacije i dobrog funkcionisanja, s obzirom na to da će već u 2016. imati 50 odsto niže subvencije, u 2017. će to biti 80 odsto. Od 1. januara 2018. će potpuno tržišno poslovati.

    Već u ovoj godini se očekuje za najmanje 30 odsto povećanje prihoda društva za prevoz robe, imajući u vidu veću aktivnost u prevozu prehrambenih proizvoda, početak rada Železare Smederevo, Fiatove fabrike u Kragujevcu i drugih industrijskih postrojenja, naveo je Trifunović.

    On je kazao da je cilj domaće saobraćajne politike da se transport robe primarno u budućnosti odvija železničkim saobraćajem.

    Trifunović je podsetio da će se proces reformi železnica odvijati u naredne tri godine i da su postavljeni glavni ciljevi tog procesa, a to je pre svega sprovođenje reformi, održivost kompanije, povećanje efikasnosti, pre svega u delu realizacije investicija koje su sada ispod 30 odsto, kao i racionalizacija i uštede kod javnih nabavki, zatim smanjivanje zadržavanja stranih kola, smanjenje broja zaposlenih i slično.

    Od novog rukovodstva se očekuje da sprovodi reforme, poveća stepen efikasnosti investicija kako se ne bi desilo da plaćamo penale za nepovučena sredstva. Stepen investicija se mora podići na viši nivo, rekao je on i podsetio se projekti finansiraju sredstvima ruskog kredita, Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj.

    Ove godine će početi i realizacija projekta gradnje pruge Beograd – Budimpešta, tako da će u protfoliju Železnica Srbije biti oko dve milijarde evra investicija i zato je potrebno da ovaj refomski proces ide paralelno sa investicionim, naglasio je Trifunović.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE