Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Proverite zašto ponekad birate pogrešne poklone

    Verovatno ste se nekada u životu susreli sa sledećom situacijom: Dok darujete nekome poklon, čekate da ga otvori i očekujete ushićenje sa druge strane, desi se neprijatna tišina, a odmah potom i forsirani vrisak oduševljenja, naglašeno širok osmeh i ’hvala’.

    Ova tema je važna i zanimljiva posebno u ovom periodu, jer su za manje od mesec dana Novogodišnji praznici, a vi zasigurno ne želite da dragim osobama poklonite nešto što im se ne dopada ili nije za njih. Sa druge strane, nemojte ih pitati šta žele – neka to bude iznenađenje! Potrudite se da napravite pravi izbor, jer on nije povezan sa novcem koji ste izdvojili za poklon, već se određenim psihološkim aspektima koje nije teško usvojiti i primeniti.

    Ovo su saveti psihologa Kit Yarrow i primeri lošeg darovanja koje su sa njom podelili njeni klijenti:

    Greška br. 1: ’Ovo bi mogao biti lep poklon’
    ’Mogao bi biti lep poklon’ i ’jeste lep poklon’ nije isto, naročito kada, odmah prilikom kupovine, nemate na umu osobu kojoj biste voleli dati poklon. Yarrow navodi primer žene Leslie koja je na online akciji (popust od čak 80 odsto) kupila setove noževa za sečenja mesa i poklonila ih bliskim osobama. Ni od jedne nije dobila očekivanu reakciju, jer je: ili izabrala pogrešan poklon ili pogrešne ljude za taj poklon. U svakom slučaju, kada želite nekoga da obradujete – uvek najpre pođite od ’primaoca’, a ne od poklona, razmišljajte o preferencijama osobe kojoj poklanjajte i da li bi joj se to dopalo, a ne o estetici i ceni poklona.

    Greška br. 2: ’Poklon izabran na osnovu godina primaoca’
    Ukoliko ste od onih koji rodbinu vide samo za vreme praznika, a možda i ređe, ovaj primer može biti koristan za vas. Maryanne objašnjava zašto je za prošli Božić svoj četrnaestogodišnjoj polusestričini poklonila šnalu i ukrasni štapić za devojčice: ’Bila sam šokirana kada sam je videla, tako je naglo odrasla, da nema potrebe reći da je mrzela stvari za devojčice’. Ovde greška nije vezana samo za godine, već i za životne faze koje se odvijaju, interesovanja i hobije. Klijent Joe je priznao da iako se penzionisao odavno, svake godine od svojih sinova dobija kravatu.

    Greška br. 3: ’Spolja gladac, a unutra jadac, ili obrnuto!?’
    Kada je reč o ovom tipu ’greške’ biranja i darovanja poklona, Yarrow navodi dva primera. U prvom slučaju je Janine koja je svojoj setri kupila Tiffany kutiju za nakit, ali bez ijednog komada nakita unutra. Realno očekivanje svake osobe koja dobije ovakav poklon, jeste da se unutra nalazi barem neki ukras, u suprotnom veliko oduševljenje počinje naglo da opada, a ono što stvara posebno neprijatnu reakciju je što osoba kojoj darujete poklon ne zna kako da reaguje u toj situaciji – da li da izveštačeno pokaže osmeh iako nije pronašla ono što bi je zadovoljilo ili da otvoreno pokaže znake nelagode. U drugom slučaju, Ray je odlučio da ženi pokloni dijamantski prsten stavljen u posudu za mikser, koji je upakovao u ukrasni papir. Žena je, međutim, bila ljuta jer je dobila kuhinjsko posuđe za Božić, a Reyova kreativnost nije otišla u pravcu u kojem je trebalo. Vodite računa da odaberete adekvatan poklon, da on ima svoju namenu i adekvatno pakovanje.

    Greška br. 4: ’Dugoplanirani specijalni poklon’
    Ljudi koji mnogo razmišljaju o poklonu koji će kupiti, stalno su u nedoumici i mnogo vremena troše na to, nije im kristalno jasno šta žele i gde to da kupe – imaju velike šanse da omanu prilikom kupovine poklona. Pamela navodi da joj je muž za prošli Božić kupio predivne cipele, ali u pogrešnoj veličini, sa porukom da može da ih zameni ukoliko ne odgovaraju. S obzirom na to da je poklon ’stigao malo kasnije’ u Pameline ruke, odgovarajuće cipele su već bile rasprodate. Ukoliko pronalazite sebe u ovom tipu ljudi, potrudite se da poklon kupite na vreme i ne razmišljajte previše, čak i kada on možda nije ’savršen’.

    Greška br. 5: ’Impulsivna kupovina’
    Impulsivna kupovina najčešće nastaje kada doživimo oduševljenje u trenutku, bilo zbog posebnosti cene ili posebnosti samog proizvoda. Kupci lako ostanu zaslepljeni zbog privlačne cene i ideje da mogu da kupe ekstravagantan poklon koji je u okviru njihovog budžeta. Ovo se desilo Megan koja je za prošle praznike poklonila majci haljinu od kašmira kupljenu na sniženju u tržnom centru. Izraz lica njene majke je govorio više od reči, Megan nije uspela ni da vrati ni da zameni haljinu, te onda sada stoji kao podsetnik da se drži ’spiska želja’ kada bira poklone.

    SAVET: Naravno da ne možete uvek znati šta će nekome odgovarati, ali se možete potruditi da uzmete u obzir nekoliko stvari: zamislite osobu kojoj poklanjate i da li poklon ’ide uz nju’, neka poklon bude funkcionalan i ukoliko ste neodlučni – univerzalan, odaberite ono što je u skladu sa nečijim duhom, načinom odevanja, interesovanjima. Nikada ne birajte poklon prema sebi, jer ono što se vama dopada, ne znači da će odgovarati i drugome.

    Radujte se predstojećim praznicima i obradujte nekoga pravim poklonom!
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE